حباب سکه و ارز را از بین می‌بریم

جام جم آنلاین: رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه تغییرات ناگهانی نرخ سکه و ارز غیر واقعی است، به مردم توصیه کرد که در خرید سکه و ارز، قیمت‌ها را بر اساس قیمت جهانی طلا و ارزش ذاتی سکه و ارز محاسبه کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، محمود بهمنی  از برنامه بانک مرکزی برای تعادل بخشی بیشتر به بازار سکه خبرداد و گفت: بر این اساس از دوم مرداد  امسال دو میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه سکه را وارد بازار خواهیم کرد، بنابراین اگر حبابی در بازار باشد می توانیم با تزریق سکه و رفع نیازهای مردم آن را از بین ببریم.

وی تغییرات ناگهانی قیمت دلار در بازار را غیرواقعی دانست و گفت: وقتی قیمت دلار ناگهان از ۱۷۰۰ تومان به ۲۰۰۰ تومان افزایش می یابد و پس از آن به ۱۹۰۰ تومان می رسد، این تغییرات واقعی نیست.

رئیس کل بانک مرکزی اینگونه تغییرات قیمتی دلار در بازار را روانی و سیاسی عنوان و تصریح کرد: در باره قیمت سکه نیز این مسائل صدق می کند، بنابراین باید قیمت‌ها با توجه به قیمت جهانی طلا و ارزش ذاتی آن محاسبه شود.

وی افزود: وقتی قیمت جهانی طلا پائین می آید اما نرخ سکه در ایران بالا می رود، این امر هیچ توجیهی ندارد و متناسب با ارزش ذاتی و واقعی سکه این افزایش قیمت اتفاق نیافتاده است، مانند همان افزایش قیمت سکه که به یک میلیون تومان رسید.

بهمنی همچنین تقاضا را یکی دیگر از مسائل تاثیرگذار بر روی قیمت سکه و دلار اعلام و به مردم توصیه کرد که در خرید سکه و ارز باید توجه داشته باشند که وقتی قیمت ها در بازار داخلی برعکس قیمتها در بازار جهانی بالا می رود، واقعی نیست.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مردم می توانند قیمتها را خود محاسبه کنند، عنوان کرد: قیمت ذاتی هر کالایی، قیمت اصلی را تعیین می کند، بنابراین نباید مسائلی همچون مسائل سیاسی بر روی قیمت سکه و ارز تاثیرگذار باشد و مردم باید این مسائل را در نظر بگیرند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.