حجم آب مخازن سدهای خراسان شمالی کاهش یافت

۰۶خردادماه،

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: حجم آب مخازن سدهای این استان در اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب کاهش یافته است.

به گزارش علیرضا عامری افزود: بارندگی‌های استان نیز در مقایسه با سال آبی قبل ۱۲ درصد کاهش داشته و هر چند بارش‌های اخیر برای کشت دیم مناسب بوده اما تاثیری بر ذخایر سدهای این استان نداشته است.

وی تصریح کرد: بارش‌های ملایم سبب نفوذ آب ناشی از باران در لایه‌های خاک شده و خروجی به شکل جریان سطحی نداشته است.

عامری سبب کاهش ذخایر آب سدهای استان را کاهش شدید بارندگی در پاییز و زمستان سال قبل، افزایش درخواست نیاز آبی کشاورزان به سبب بهره برداری سنتی و بهره برداری غیرمجاز منابع آب در بالادست سدها را از مهمترین عوامل کاهش حجم آب مخازن سدهای استان برشمرد.

وی مجموع حجم مفید ذخایر آب سدهای استان در پایان اردیبهشت ماه امسال را کمتر از یکصد میلیون متر مکعب ذکر کرد و ادامه داد: سدهای استان توان تنظیم سالانه ۱۶۵ میلیون متر مکعب و ذخیره سازی ۲۴۹میلیون متر مکعب آب را دارند.

وی حجم وردی آب به مخازن سدهای استان در دوماه آغاز سال را ۱۸ میلیون متر مکعب اعلام کرد و اظهار داشت: در همین مدت بیش از ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب برای مصارف کشاورزی ، شرب و زیست محیطی از سدهای استان رها شده است.

– ، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.