حجم تجارت طی شش ماه نخست سال جاری اعلام شد – اخبار اقتصادی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از رقم ۴۷٫۵ میلیارد دلاری حجم تجارت کشور در ۶ ماه نخست سال خبر داد.
حمید صافدل در اولین همایش بررسی راهکارهای توسعه صادرات غیر نفتی که در سالن همایش‌های استانداری قزوین برگزار می‌شد با بیان این مطلب اظهار کرد: از این مقدار تجارت، ۲۱ میلیارد دلار صادرات با حجم ۳۶۷٫۵ میلیون تن شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه ۲۶٫۵ میلیارد دلار حجم واردات به کشور بوده است گفت: این مقدار واردات با حجم ۱۵ میلیون تن وارد کشور شده است.
صافدل خاطر نشان کرد: در سال ۸۲ مجموع صادرات غیرنفتی کشور۷ میلیارد دلار بوده است که این رقم در پایان سال گذشته به ۴۸ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی و خدمات فنی مهندسی رسیده است.
وی از هدف‌گذاری ۵۱ میلیارد دلاری در سال جاری خبر داد و گفت: در شرایط فعلی کارگروه صادرات کشور به دنبال تغییرهدفگذاری به ۷۰ میلیارد دلار است که امیدواریم به هر دو رقم دسترسی پیدا کنیم.
رئیس سازمان توسعه و تجارت خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اگر به مقوله های رقابت پایبند نباشیم بازار را از دست خواهیم داد افزود: به روز بودن نسبت به رویدادهایی که در بازار شکل می گیرد و همچنین نسبت به رقبا از جمله کیفیت رقبا، نرخ رقبا و حتی رنگی که رقبا در بازار ارائه می کنند از نیازهای رقابت در بازار است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت رمز ماندگاری دربازار را مولفه‌هایی چون سرعت و کیفیت دانست و گفت: ما باید در بازارها همواره دایره متفاوتی از مشتریان را پیش روی خود بگذاریم و متناسب با خواسته و علاقه مشتری بتوانیم گزینه مورد نظر را ارائه دهیم.
صافدل در ادامه با اشاره به رمز ماندگاری در بازار گفت: اگر به بازار گذشته کشورمان نگاه کنیم می‌بینیم برخی کالاها از قبل بوده‌اند و اکنون نیستند و برخی کالاها نیز با وجود تمامی مشکلات همچنان دربازار هستند این تولیدکنندگان کسانی هستند که توانسته‌اند وفاداری مشتریان را نسبت به خود حفظ کنند و باید بدانیم برانگیختگی حس مشتری برای ماندگاری در بازار بسیار مهم است.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.