حج فرصتی عظیم برای مقابله با شیعه هراسی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد موسوی، شامگاه سه شنبه در دیدار با آیت الله شبیری زنجانی در سخنانی با بیان اینکه مسئولیت در امور زائران و حج از قداست برخوردار است اضافه کرد: من به عنوان اولین برنامه کاری تلاش می‌کنم تا از ظرفیت وسیع دینی و فرهنگی کشور که در رأس آن مراجع تقلید و علما قرار دارند بهره بیشتری ببریم.

وی با اشاره به گسترش روز افزون اسلام در جهان تأکید کرد: اسلام روز به روز در دنیا رو به گسترش است و قابل مقایسه با گذشته نیست به همین دلیل دشمنان نیز تلاش بیشتری را برای جلوگیری از رشد اسلام به کار بسته اند.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: دشمنان برای ایجاد فتنه کارهای مختلفی انجام می‌دهند از جمله اینکه اهل سنت را تحریک می‌کنند که شیعه رو به گسترش است و به همین دلیل ما باید بر روی وحدت کار کنیم.

وی اظهار داشت: افرادی را به عنوان شیعه پیدا می‌کنند که به اعتقادات اهل سنت اهانت کند یا برعکس و دشمنان چون دیده‌اند راه‌های نظامی برای آنان هزینه‌های زیادی دارد سعی می کنند با هزینه‌های بسیار کمتر و با اختلاف افکنی میان شیعه و سنی به اهداف خود دست یابند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه اسلام ناب در دنیا رو به افزایش است افزود: دشمنان پیش از این بر روی مسائل سیاسی ایران متمرکز می‌شدند اما امروز شیعه هراسی در دستور کار آنان است و می خواهند از تشیع چهره ای افسانه ای، شرک آلود و دور از اسلام ترسیم کنند.

حج و عتبات فرصت بسیار خوبی برای تبلیغ اسلام ناب است

رئیس سازمان حج وز یارت با اشاره به اعزام بیش از ۷۳۸ هزار زائر در سال جاری و وجود بیش از ۶۵ هزار زائر در این روزها در حج بیان داشت: ما معتقدیم در ایام حج با تقید به نماز جماعت و نماز خواندن پشت سر سنی‌ها و رعایت حجاب می‌توان از ظرفیت عظیم حج برای مقابله با شیعه هراسی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه حج و عتبات فرصت بسیار خوبی برای تبلیغ اسلام ناب است اضافه کرد: برای اولین بار یک روحانی مدیریت سازمان حج را بر عهده گرفته است و همه توان خود را برای اعمال مدیریت اسلامی برای بهره برداری بیشتر از حج به کار خواهم بست.

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر بهبود روند حج گفت: ما هیچ شأنی جز خدمت به زائران نداریم و باید تمام توان خود را برای خدمت رسانی درست به زوار و حجاج به کار بگیریم.

وی اظهار داشت: زائران نباید هیچ دغدغه ای جز انجام مناسک داشته باشند و خدمات بهداشتی، تغذیه، اسکان و حمل و نقل درون وبرون شهری و … باید به نحو احسن انجام شود.

رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: من در سفری که هفته آینده به عربستان دارم با وزیر حج این کشور درباره آخرین اوضاع حج سال جاری بحث و قراردادهای لازم را خواهیم بست.

تلاش می‌کنیم تا شایسته سالاری و قانون در حج رعایت شود

وی با اشاره به روند مدیریت در حج تاکید کرد: من در مدیریت حج معتقد به مدیریت عملیاتی نیستم و سعی می کنم با به کارگیری نیروهای شایسته سازمان به عنوان همکار و تفویض اختیارات به آنان امور را پیش ببریم.

موسوی با تاکید بر رعایت دقیق قانون در امور حج بیان داشت: با تجربه موجود در سازمان تلاش می کنیم تا شایسته سالاری و قانون رعایت شود و از جمله آن اینکه سهمیه بندی نباید در حج اصل تلقی شود و سهمیه بندی باید به عنوان استثنا و در جاتی خاص وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: نباید امور به گونه ای باشد که مردم در صف باشند اما سهمیه خاصی داده شود و جلوی این کار را خواهیم گرفت و اصل حاکمیت قانون در راستای خدمت به مردم است.

رئیس سازمان حج و زیارت، مدیریت اسلامی را ذوب شدن در خدمت به دیگران دانست و تاکید کرد: مدیریت اسلامی این است که ما بدانیم مسئولیت طعمه و لقمه نیست بلکه مسئولیت است که در مقابل خداوند باید جوابگو باشیم و عنوان مسئول در اسلام یعنی اینکه انسان از کاری که به او سپرده شده است بازخواست خواهد  شد.

وی مدیریت پیامبر در مدینه، امام علی(ع) در کوفه و مدیریت امام و رهبری در نظام اسلامی را نمونه‌هایی از الگوهای مدیریت اسلامی برشمرد. 
 
وی در خاتمه بر لزوم ارائه خدمات بهتر و بیشتر به زائران ایرانی تأکید کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.