حج منیت را از انسان‌ها دور می‌کند

image_20126211046425786.jpg

یک عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان این‌که «حج یک مراسم عبادی است، که جنبه‌های مختلفی دارد» گفت: حج برای دنیا و آخرت سرنوشت‌ساز است و کسی که به حج مشرف شود در دنیا فقیر نمی‌شود و اثر معنوی آن را در زندگی خواهد دید.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم بطحائی گلپایگانی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «حج همانند یک برکه روانی است که اگر خالصانه در این برکه عبادت کنی گویا از مادر متولد شده‌ای» اظهار کرد: در حج به دلیل هماهنگی بین حجاج چه از نظر لباس و انجام مراسم، یکدستگی در بین مسلمانان افزایش یافته و از آن‌ها منیت دور می‌شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که «حج آثار سیاسی و اجتماعی زیادی دارد» عنوان کرد: در این کنگره عظیم همه مسلمانان اجتماع کرده و در یک جریان حرکت می‌کنند و این حرکت هم روی سرنوشت شخصی افراد تاثیر می‌گذارد و هم جنبه سیاسی و اجتماعی دارد زیرا منیت فرد و کشورها را از بین می‌برد.

وی با اشاره به واقعه اخیر و اهانتی که به پیامبر (ص) شد، افزود: اگر این توهین را حتی از جنبه ناسیونالیستی‌ آن هم بررسی کنیم خواهیم دید که این اهانت حتی به یکی از حرف‌ها و شعارهای خود آنها هم نمی‌خورد و با این کار آزادی که ادعا می‌کنند را بی‌اساس نشان داده‌اند.

گلپایگانی در پایان با بیان این‌که «پیامبر اسلام به عنوان آخرین سفیر و قطب عالم اسلام است» خاطرنشان کرد: تمام مسلمانان باید نسبت به این توهین تعصب داشته باشند و عکس‌العمل نشان دهند و برایت از مشرکین امسال را جدی‌تر و باشکوه‌تر برگزار کنند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.