حداقل برای یکسال آینده داروی مورد نیاز کشور تامین شده است/ کمبودی در داروهای سرطانی و واکسن ها نیست

۲۹ آبان ،

به کفته رئیس سازمان غذا و دارو حداقل برای ۶ ماه دارو کشور تامین شده و سفارشات لازم برای ذخیره سازی یک ساله دارو صورت گرفته است.

دکتر شیبانی رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو ی اختصاصی با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سامانه ۱۴۹۰ سامانه ای است که همکاران ما در خصوص کمیت ، کیفیت و کمبود دارو به مردم پاسخ می دهند که با توجه به شرایط امروز جامعه این سیستم را تقویت کرده ایم تا مردم در حداقل وقت اطلاعات دارویی خود را از این سامانه دریافت کنند.

وی با بیان این که خلائی در مورد داور ها به صورت موردی داشتیم افزود: این دارو ها به صورت گسترده در داروخانه ها پیدا نمی شدند به خاطر این که این دارو ها مورد سوء استفاده قرار نگیرند در مراکز اصلی عرضه می شدند تا از این طریق در دسترس بیماران نیازمند قرار گیرند.

شیبانی با تاکید بر این که مردم در خصوص کمبود دارو نگران نباشند عنوان کرد: بالاخره مشکلاتی در زمینه  تهیه دارو وجود دارد ولی خوشبختانه تدابیری صورت گرفت که خلاء کمبود دارو های سرطانی و واکسن ها با واردات آن به کشور برطرف شد.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: حداقل برای یکسال دارو ذخیره شده است و همچین برای ذخیره  سازی سفارشات لازم برای تامین یک ساله داروهای بیماران خاص و سرطانی در کشور صورت گرفته است که البته بعضی از این دارو ها به صورت ساخته شده وارد کشور و بعضی از آن ها نیز در کشور تولید می گردد.

وی خاطر نشان کرد: همکاری خوبی بین ما و بانک مرکزی وجود دارد ما وظیفه داریم که دارو را به موقع برای مردم تامین کنیم اگر مردم به یک داروخانه مراجعه کرده و با نبود دارو مواجه شدند نباید تصور کنند که دارو به طور کل در بازار وجود ندارد.

شیبانی یادآور شد: به تمام بیماران پیشنهاد می کنیم که دارو را تنها از مراکز مجاز تهیه کنند و به مراکزی همچون ناصر خسرو مراجعه نکنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.