حدود ۱۰ هزار شاغل در بخش خودرو ایتالیا در خطر بیکاری قرار گرفتند

به گزارش ایرنا، ‘آنجلو استیکی دامیانی’ رییس انجمن ‘آچی’ ایتالیا روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در رم ، گفت: با ادامه روند کنونی تا پایان سال ۲۰۱۲ حدود ۱۰ هزار شاغل در بخش خودرو در ایتالیا در خطر از دست دادن کار خود قرار می گیرند.

وی افزود: تنها در چهار ماه اخیر ۳۵۰ نمایشگاه فروش خودرو تعطیل شده و در سه سال اخیر بازار فروش خودرو در ایتالیا نصف و از متوسط دو میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه به یک میلیون و ۳۰۰ هزار در سال جاری کاهش یافته است.

وی هشدار داد: افزایش قیمت بنزین ناشی از مالیات های گوناگون شبکه فروش خودرو را با مشکل مواجه کرده و مصرف کاهش یافته است.

قیمت بنزین در شش ماه گذشته در ایتالیا حدود ۶۰ سنت افزایش یافته و هم اکنون به حدود لیتری دو یورو و یک سنت رسیده است.

ایتالیایی ها در ماه های گذشته بارها در اعتراض به افزایش بی رویه قیمت سوخت در این کشور اعتراض کردند و جایگاه های فروش بنزین نیز تاکنون به دفعات اعتصاب و از عرضه سوخت خودداری و دست از کار کشیده اند، اما دولت ایتالیا برای جبران بدهی های دولتی، هر بار مالیات ها و به تبع آن قیمت فراورده های نفتی را افزایش داده است.

در ایتالیا بیش از ۳۶ میلیون دستگاه خودرو تردد می کند و در ازای هر ۱۰۰ شهروند ۵۹ خودرو وجود دارد که بالاترین رقم در اروپا محسوب می شود.

افزایش قیمت سوخت در ایتالیا با شروع جنگ ناتو علیه لیبی و قطع واردات سوخت از این کشور شروع شد و با اجرای تدابیر اقتصادی مورد نظر اتحادیه اروپا و همچنین دنباله روی ایتالیا از آمریکا برای تحریم نفت ایران، شکلی روز افزون به خود گرفت.

اروپام ** ۲۱۷۱**۱۵۹۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۹۲۷۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.