حدود ۱۸۰ هزار نفر در آزمون کاردانی به کارشناسی ۹۱ پذیرفته می شوند

‘سیدجلال طباطبایی’ روز چهارشنبه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت:‌ تعداد ۴۲۴ هزار و ۷۲۴ نفر برای شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی امسال ثبت نام کرده اند که آزمون آنها فردا(پنجشنبه) در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می شود.

وی افزود: براساس ظرفیت های تعیین شده از سوی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، تعداد ۱۷۹ هزار و ۸۵۶ نفر در آزمون کاردانی به کارشناسی امسال پذیرفته می شوند که ۱۶۱ هزار و ۷۵۱ نفر آنها از ترم مهر و ۱۸ هزار و ۱۰۵ نفر از ترم بهمن، تحصیلات خود را در این مقطع آغاز خواهند کرد.

طباطبایی یادآور شد: با توجه به آنکه فرصت کافی برای توزیع کارنامه اولیه جهت انتخاب رشته داوطلبان کاردانی به کارشناسی وجود ندارد، ترتیبی داده شده تا شرکت کنندگان در این آزمون بتوانند از پنجم تا هشتم شهریور ماه برای انتخاب رشته محل های تحصیلی خود به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

به گفته وی، دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی و اطلاعیه مربوط به انتخاب رشته داوطلبان کارشناسی ناپیوسته نیز از چهارم شهریور ماه از طریق سایت سنجش به نشانی www.sanjesh.org قابل مشاهده و دسترسی است.

معاون سازمان سنجش، زمان اعلام نتایج نهایی آزمون کاردانی به کارشناسی امسال را هفته آخر شهریور ماه ذکر کرد.

آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۹۱ با رقابت ۱۸۰ هزار و ۲۵۳ نفر زن و ۲۴۴ هزار و ۴۷۱ نفر مرد، فردا در حوزه های امتحانی ۱۳۵ شهرستان مختلف کشور برگزار می شود.

فراهنگ ** ۱۰۵۵ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۶۷۸۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.