حذف باشگاه‌های غیراستاندارد از لیگ

جام جم آنلاین: رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به عزم جدی این فدراسیون برای تامین استانداردهای مورد نظر AFC ، تاکید کرد: هیچ اصراری نداریم که تمام باشگاه‌ها در لیگ‌برتر حضور داشته باشند و باشگاه‌های فاقد استاندارد باید حذف شوند.

علی کفاشیان امروز در حاشیه مجمع هیات فوتبال استان خراسان رضوی افزود: اولویت فدراسیون صعود تیم ملی به جام‌جهانی است که خوشبختانه در گام اول نتیجه خوبی گرفته‌ایم و امیدوارم در ادامه راه نیز این روند ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: تیم ملی باید تلاش کند که امتیازهای کامل را کسب کند تا کار برای صعود به جام جهانی فوتبال به اما و اگر نکشد.

وی در مورد مجمع فدراسیون فوتبال نیز عنوان کرد: مجمع فدراسیون اواخر تیر یا اوایل مرداد برگزار خواهد شد که علاوه بر گزارش حسابرسی و مالی انتخاب برخی اعضای فدراسیون نیز در دستور کار است.

کفاشیان در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت تیم ملی فوتسال ایران پس از ناکامی در رقابتهای قهرمانی آسیا اظهار کرد: متاسفانه تیم ملی از حاشیه‌ها ضربه خورد و اتفاقات هفته پایانی لیگ‌ برتر فوتسال نیز در این خصوص بی‌تاثیر نبوده است.

وی ادامه داد: دخالت‌های بی‌جایی نیز در این موضوع صورت گرفته که از چشم فدراسیون دور نمانده است.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: باید فضای فوتسال را سالم کنیم و باشگاه‌های لیگ‌ برتری باید در این مسیر دست به دست هم بدهند تا تیم ملی قوی‌تری داشته باشیم.

کفاشیان همچنین در مورد وضعیت کادر فنی تیم ملی فوتسال گفت: بعد از جلسه با کمیته فوتسال در این رابطه تصمیم‌گیری می‌شود و هر اتفاقی ممکن است بیفتد و حتی شاید کادر فنی ملی باقی بماند و تنها تقویت شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد احتمال بازگشت حسین شمس به تیم ملی عنوان کرد: روی اشخاص بحث نکردیم و فعلا منتظر جلسه با کمیته فوتسال هستم.

کفاشیان همچنین در خصوص وضعیت اسپانسر تیم ملی فوتبال اظهار کرد: هنوز در این مورد به نتیجه نرسیدیم و قرارداد مشخصی منعقد نشده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوالی در مورد صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها به ایسنا گفت: اگر ما استانداردهای لازم را رعایت نکنیم سهمیه‌ باشگاه‌ها در لیگ قهرمان آسیا کاهش پیدا می‌کند و به همین دلیل در این مورد سخت‌گیری خواهیم کرد، مگر این‌که AFC حاضر به تفاهم باشد.

وی تاکید کرد: باشگاه‌های فاقد استاندارد باید حذف شوند و هیچ اصراری نداریم که تمام باشگاه‌ها در لیگ‌برتر حاضر باشند.

وی ادامه داد: لیگ‌ برتر فصل ۹۳ ــ ۹۲ با ۱۶ تیم برگزار خواهد شد بدین ترتیب که از لیگ ‌‎برتر سال آینده چهار تیم سقوط کرده و دو تیم لیگ دسته اولی نیز به لیگ‌برتر راه خواهند یافت. همچنین تعداد تیم‌های لیگ دسته اول به مرور کاهش پیدا خواهد کرد.

کفاشیان خاطرنشان کرد: باشگاه‌های بدهکار باید رضایت شاکیان خود را جلب کنند و در صورتی که این تفاهم انجام نشود، فدراسیون ورود پیدا خواهد کرد.

وی از حمایت کامل وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون فوتبال خبر داد و گفت: وزیر ورزش قول همکاری کامل و همچنین تامین هزینه‌های فدراسیون را داده و مطمئن باشید برای آنها شخص مهم نیست بلکه موفقیت فوتبال و راهیابی به جام جهانی اهمیت دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال از اجرای طرح منشور اخلاقی خبر داد و افزود: قانون سقف قرارداد طبق نظر سازمان لیگ در فصل آینده اجرا می‌شود. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.