حذف تصاویر برهنه به احترام مسلمانان

مقامات مدرسه‌ای در برلین برای احترام به دانش‌آموزان مسلمان این مدرسه، شش تابلوی عکس برهنه را از روی دیوار مدرسه برداشتند که این اقدام اخلاقی آنها مورد اعتراض طرفداران «هنر برای هنر» واقع شده است.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، به نقل از فارس، مطبوعات و رسانه‌های آلمانی از حذف شش تابلوی نقاشی حاوی عکس‌های برهنه از دیوار یکی از مدارس آلمان خبر دادند.
 
مقامات مسئول سبب چنین اقدامی را احترام به عقاید دانش‌آموزان مسلمان این مدرسه عنوان کرده‌اند که البته این اقدام آنها با انتقادهای شدیدی نیز روبرو شده است.
 
طرفداران آزادی بیان در میان اعتراضات خود مدعی شدند که این تابلوها زاده هنر می باشند و هیچ ارتباطی با پورنوگرافی ندارند و آنچه که در این میان قربانی شده، آزادی زبان هنر است!
 
معاون مدرسه نیز در دفاع از تصمیم مقامات مدرسه گفت: این تابلوها می‌توانست تا جایی دانش‌آموزان مسلمان را شوکه کند که حتی سر کلاس درس حاضر نشوند.
 
بنا بر گزارش هافینگتون پست، این مدرسه در نزدیکی یک مرکز تازه‌تأسیس مهاجرنشین واقع شده است که سبب می‌شود مهاجران بیش از کودکان آلمانی به این مدرسه بیایند.
 
«شان رابرتز» استادیار تاریخچه هنر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در ایمیلی به دفتر هافینگتون پست، ابراز داشت: میان نمایش یک اثر هنری در موزه و گالری‌ها و یک مکان عمومی چون مدرسه تفاوت بسیاری است. به خصوص آنکه چه آنهایی که در عالم هنر فعالیت دارند و چه آنان که از این عرصه به دورند، به خوبی می‌توانند متوجه این مطلب شوند که بعضی آثار صرفاً مناسب موزه و گالری می باشند و به هیچ عنوان مناسب نصب در راهرو یک مدرسه نیستند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.