حذف فشار روی مفصل سلامت زانو را تامین نمی کند

اردیبهشت ۱۴۰۳

برخلاف بسیاری از تصورات با حذف فشار روی مفصل زانو و ثابت و بی حرکت نگه داشتن آن، سلامت زانو تامین نمی شود و عدم تحرک و فعالیت بدنی خطرات جدی نیز برای زانو به دنبال دارد.

محمدرضا درستکار متخصص طب فیزیک و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: وجود برخی از باورها و تصورات در خصوص استفاده از مفاصل بدن، سبب افزایش برخی از مشکلات و نارسایی ها مانند آرتروز شده است.

وی با بیان این که مفصل زانو مهمترین مفصل تحمل کننده وزن انسان است،‌تصریح کرد: اینکه برخی تصور می کنند که در صورت ثابت نگه داشتن مفصل زانو و عدم تحرک پاها، سلامت زانو تامین می شود، نادرست است.

درستکار تاکید کرد: با حذف فشار روی مفصل زانو و ثابت نگه داشتن و بی حرکت ماندن آن، سلامت زانو تامین نمی شود و عدم تحرک و فعالیت بدنی خطرات جدی برای زانوها به دنبال دارد.

وی یادآور شد: تغذیه مفاصل به طور عمده از طریق تحرک مفصل صورت می گیرد در صورتی که مفصل به مدت طولانی بی حرکت بماند، در آن صورت خطر بروز بیماری های نظیر آرتروز وجود خواهد داشت.

درستکار خاطر نشان کرد: پرهیز از وارد آوردن فشارهای طولانی و ثابت بر روی مفاصل، تحرک مناسب و تعادل بدن و داشتن وزنی متعادل از جمله راههای حفاظت از مفاصل بدن و پیشگیری از آسیب یا تخریب آنهاست./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.