حذف ماکسیما از جدول کیفی/پیشی گرفتن تندر ۹۰ ایران خودرو از پارس خودرو

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ارانیکو در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

چکیده: بر اساس تازهترین رده بندی کیفی منتشرشده از سوی سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد،در مهرماه امسال خودروی کیفی ماکسیما از جدول حذف شد و تندر ۹۰ محصول ایران خودرو از رقیبش پیشی گرفت.

در تازه ترین رتبه بندی کیفی خودروهای داخلی مربوط به مهرماه امسال، عنوان باکیفیت ترین خودرو همانند دوره های پیش به نیسان تیانا رسید در شرایطی که این محصول تنها ۳ نمره منفی را در پرونده خود داشت.

همچنین پس از این خودرو مزدا۳ گروه بهمن جایگاه دوم رابا کسب ۱۵ نمره منفی از آن خود نمود.

بر اساس این دوره رده بندی کیفی خودروهای تولید داخل، تنها شاسی بلند ژاپنی تولید داخل یعنی گرندویتارا با نمره منفی ۱۸٫۸ ،در رده سوم قرار گرفته و عنوان چهارمی به مگان پارس خودرویی ها با نمره منفی۲۱ رسیده است.

همچنین تندر ۹۰ ایران خودرو با پیشی گرفتن از رقیب خود و کسب ۲۱٫۷ نمره بعدی در جایگاه پنجم و تندر ۹۰ پارس خودرو با نمره منفی ۲۱٫۸ در رده بعدی قرار گرفته اند.

واما هیوندا آوانته محصول شرکت راین بانمره منفی ۲۲٫۸ و لیفان ۶۲۰ کرمان خودرو در رده های هفتم و هشتم جای دارند.

بر این اساس ام وی ام ۵۳۰ محصول مدیران خودرو ، پژو پارس و پژو ۴۰۵ ایران خودرو خراسان ، سمند و پژو۴۰۵ ایران خودرو در رده های بعدی این جدول رده بندی می باشند.

همچنین خودروهای تیبا سایپای کاشان با نمره منفی ۷۰ ، پراید ۱۳۱ سایپا با نمره منفی ۹۶٫۴ و ام وی ام ۱۱۰ مدیران خودرو با نمره منفی ۹۷٫۵ در رده های پایانی قرار دارند.

در مهرماه امسال همچون دوره های پیش قعر جدول رده بندی کیفی مربوط به محصولات سایپا۱۳۲X با نمره منفی ۱۰۲٫۴و سایپا۱۳۱X پارس خودرو با نمره منفی ۱۰۳٫۴ می گردد.

لازم به ذکر است در این دوره علاوه بر حذف خانواده ۲۰۶ به سبب کاهش تیراژ تولید ، خودروی ماکیسما نیز با خداحافظی از خطوط تولید سایپا، از جدول کیفی نیز حذف شده است.

در این رده‌بندی که از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ارائه شده و مربوط به کیفیت خودروهای تولید داخل در مهرماه امسال است، در مجموع ۱۹ خودرو تولید یا مونتاژ داخل مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته و در دو دسته بسیار خوب، خوب تقسیم شده‌است.

طبق معمول رتبه‌بندی‌های پیشی، این ماه نیز سطح کیفی خودروهای تولیدی در ۹ معیار سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان، موتور، ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی، بدنه، نفوذ آب و رنگ مورد ارزیابی قرار گرفته و ۲۳ خودرو مورد نظر، بر اساس مجموع نمرات منفی به دست آمده رتبه‌بندی شده‌اند.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.