حذف موانع تحصیل دانشجویان استرالیایی در آسیا

۲۲ آبان ،

12-557.jpg

در جهتی سیاست‌های دولت فدرال استرالیا ، بیش از ۱۰ هزار دانشجوی استرالیایی بورسیه تحصیلی و بیش از یک‌هزار دانشجوی دیگر از وام‌های ویژه دانشجویی بهره خواهند برد.

به گزارش تفسیری سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بودجه ۳۸٫۴ میلیون دلاری برنامه موسوم به «برنامه بورسیه همبستگی آسیا»، به دانش‌آموزان امکان استفاده از ۵۰۰۰ دلار وام جهت پرداخت بها تحصیلی ترمی و همینطور ۱۰۰۰ دلار جهت کلاس‌های آمادگی زبان‌های آسیایی را می‌دهد.

«کریس اوانس» رییس تحصیلات تکمیلی استرالیا می‌گوید: تدابیر بودجه‌ای دولت جهت آسان‌سازی و فراگیری اعطای بودجه‌های بیشتر به دانشجویان بهبود یافته است.

به گزارش تفسیری پایگاه خبری «یونیورسیتی ورلدنیوز»، وی افزود: این برنامه «همبستگی آسیایی»، از ۱۰ هزار دانشجوی جویای تحصیل و تجربه زندگی در یک کشور آسیایی حمایت می‌کند. همچنین این برنامه به دانشجویان استرالیایی امکان می‌دهد تا شبکه‌های حرفه‌ای و دولتی بلندمدت ایجاد کنند. ضمن اینکه همهی دانشجویان استرالیایی در هر رشته دانشگاهی از بهترین حمایت‌ها در زمینه تحصیل در آسیا بهره‌مند خواهند شد.

در حال حاضر دولت استرالیا در حال همکاری با دانشگاه‌ها جهت افزایش هر چه بیشتر تعداد دانشجویان در دانشگاه‌های آسیا در جهتی برنامه گسترش و تحکیم روابط این کشور با این منطقه می‌باشد.

وام دانشجویی دانشجویان در حال تحصیل در استرالیا تا سال ۲۰۲۴ از ۱۲۵۰ دلار حداکثر به رقم ۷۵۰۰ دلار افزایش خواهد یافت که مشمول دانشجویان فوق لیسانس در مناطق مورد حمایت دولت استرالیا می‌شود.

دانشجویان دیگر مجبور نیستند برای تحصیلات در موسسات اعزام دانشجو ثبت‌نام کنند در عوض به آنها مشاوره‌های آموزشی مرتبط با رشته‌ دانشگاهی مورد نظر آنان در دانشگاه‌های استرالیا داده خواهد شد.

«اوانس» در پایان اضافه کرد: دولت استرالیا در حال حذف موانع جهت تحصیل دانشجویان استرالیایی در آسیا می‌باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.