حذف نام منافقین از لیست سیاه، چهره ناپاک این گروهک تروریستی را تطهیر نمی‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تصمیم دولت آمریکا مبنی بر حذف نام گروهک تروریستی منافقین از لیست سیاه گفت:‌ این اقدام، چهره ناپاک منافقین را تطهیر نخواهد کرد.

محمد‌‌صالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران اقدام دولت آمریکا در حذف نام گروهک تروریستی منافقین از لیست سیاه را حمایت از تروریسم در جهان خواند و گفت: اگر دولت آمریکا چنین اقدامی را در دستور کار قرار دهد نشان‌دهنده آن است که این کشور برخلاف ادعاهای حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، خود سر منشاء ترورسیم دولتی بوده و چنین رفتاری از سوی آمریکا جای تعجب ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه این اقدام نوعی مقابله با ملت ایران و نادیده گرفتن حقوق این ملت است، افزود: خروج نام گروهک تروریستی منافقین از لیست گروه‌های تروریستی گامی در جهت توسعه تروریسم در جهان و تکرار سیاستی است که در گذشته نیز به کثرت از سوی آمریکا مشاهده شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه رفتارهای دوگانه آمریکا با موضوع حقوق بشر در طول سال‌های اخیر نشان داده که صلاحیت ورود به چنین موضوعاتی را ندارد، تصریح کرد:‌ قرار‌دادن و یا حذف اسامی مختلف در لیست سیاه آمریکا، تنها ماهیت و کاربرد سیاسی دارد و چنین اقداماتی نزد حامیان واقعی حقوق بشر مشروعیت نداشته و بی‌اهمیت است.

وی با بیان اینکه اقدامات اعضاء گروهک منافقین از خاک جمهوری اسلامی فراتر رفته و مردم مظلوم عراق و کشورهای دیگر نیز شاهد جنایات هولناک اعضای این گروهک بوده‌اند، خاطر نشان کرد: چهره زشت منافقین از هیچ کس پوشیده نیست و آمریکایی‌ها با چنین اقدامی نخواهند توانست چهره آنها را تطهیر کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان اظهار داشت: خارج کردن نام منافقین از لیست سیاه مجوزی برای برخی کشورهای همپیمان آمریکاست تا این کشورها بتوانند پذیرای این گروهک باشند.

گفتنی است، چندی پیش هیلاری کیلنتون، وزیر خارجه آمریکا از تصمیم دولت آمریکا مبنی بر خارج کردن نام گروهک تروریستی منافقین از لیست گروه‌های تروریستی خبر داده بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.