حراج اسکندر مقدونی به ۳هزار تومان

کتاب «اسکندر مقدونی» نوشته ساموئل ویلارد کرامپتون با ترجمه مجتبی پورمحسن توسط انتشارات ققنوس منتشر شد.

به گزارش مهر، تاریخ سرشار از مردان و زنانی است که به هدفشان نمی‌رسند ولی اسکندر به گروه کوچکی از معدود رهبرانی تعلق دارد که تمام راه را رفتند.

او حتی در زمان حیاتش اسکندر کبیر خوانده می‌شد. زندگی او کوتاه، سریع و موفق بود. شهرت او به عنوان فرمانده نظامی بی‌رقیب بود و الهام‌بخش مردانش تا بی‌باکانه به سوی میدان نبرد بروند.

اسکندر در عمر ۳۳ ساله‌اش اکثر نقاط جهان را که برای یونانی‌ها شناخته‌شده بود، فتح کرد. علاوه بر این او هرگز در هیچ نبرد بزرگی شکست نخورد یا در تسخیر شهری که به آن هجوم برده بود، ناکام نماند.

اسکندر زمانی که در بابل درگذشت، مقدمات چیز را فراهم کرده بود که به یکی از بزرگترین میراث‌های تاریخ بشر تبدیل شد: کاشتن بذر اندیشه‌ها و فلسفه یونانی در خاورمیانه. میراث او در دوره هلنی، قرن‌ها امتداد یافت و هنوز هم کاملا احساس می‌شود.

در این کتاب درباره به قدرت رسیدن او و حکمرانی‌اش بر امپراتوری‌ای پهناور می‌خوانید.

اسب و پسر، از شاگردی تا ریاست، یونان و ایران، از داردانل تا ایسوس، خدای جدید مصر، همه گنجینه‌های شرق، به سوی چهار گوشه دنیا، آب‌های هند، سفرهای مخاطره‌آمیز، بهای بزرگی بخش‌هایی از این کتاب هستند.

«اسکندر مقدونی» که کتابی نوشته یک مولف خارجی است نگاهی تحسین‌آمیز به اسکندر دارد در حالیکه در ایران این سردار جنگی را به عنوان شخصیتی می‌شناسند که با جنگ با کشورمان بخش‌های مهمی از تاریخ و تمدن ما را به آتش کشید.

این کتاب در شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۳ هزار تومان به چاپ رسیده است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.