حربه ” تهدید به افشاگری” در آستانه انتخابات به لحاظ “حقوقی” قابل تعقیب است

۲۱اردیبهشت،

طباطبائی‌نائینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نائب رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: چنانچه فرد در مقام رسمی و غیر آن، دلیل یا مدرکی برای ارتکاب جرم توسط اشخاص دیگر در دست دارد می‌بایست آن را به مراجع قضایی اطلاع دهد چراکه مطرح کردن آن در افکار عمومی به عنوان تهدید نه تنها سودی ندارد بلکه جرم تلقی شده و قابل تعقیب است.

“حمیدرضا طباطبایی نائینی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه ” تهدید برخی اشخاص به افشاگری” در آستانه انتخابات کاری غیر قانونی است اظهار داشت: مرجع رسیدگی به تخلفات و جرائم در کشور قوه قضاییه است و هیچ‌کس حتی مقامات رسمی کشور اجازه ندارند با تهدید دیگران به افشاگری ، سبب فراهم شدن تشویش اذهان عمومی و لطمه به مواضع کاندیدا در انتخابات شوند.
 
وی با بیان اینکه تهدید و افشاگری سبب آسیب دیدن حقوق کاندیداها می‌شود، ادامه داد: چنانچه فرد در مقام رسمی و غیر آن، دلیل یا مدرکی برای ارتکاب جرم توسط اشخاص دیگر در دست دارد می‌بایست آن را به مراجع قضایی اطلاع دهد چراکه مطرح کردن آن در افکار عمومی به عنوان تهدید نه تنها سودی ندارد بلکه جرم تلقی شده و قابل تعقیب است.

طباطبایی نائینی با اشاره به جرم ” تهدید به افشاگری” گفت: این عمل حربه‌ای است که اگر فردی آن را به کار گیرد نه تنها به لحاظ ارزشی جایگاهش را در اذهان عمومی از دست می‌دهد بلکه به تعبیر مقام معظم رهبری دچار نوعی بداخلاقی سیاسی نیز شده است.
 
وی در پایان این عمل را خلاف قانون و شرع دانست و خاطر نشان کرد: این گونه حربه‌ها در این دوره انتخابات دیگر هیچ تاثیری در رای و نظر مردم ندارد چراکه همه قضایا به کلی روشن شده است، لذا این واکنش ناشی از عجز و ناتوانی اشخاص است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.