حرف های محرمانه اوباما دربارهٔ ایران و نتانیاهو

۲۷م دیماه ،

اوباما معتقد است ایران و نتانیاهو دو تهدید علیه موجودیت اسرائیل می باشند.

ممتازنیوز: اوباما معتقد است ایران و نتانیاهو دو تهدید علیه موجودیت اسرائیل می باشند.

 باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در جلسات محرمانه و غیرعلنی گفته است بنیامین نتانیاهو اول وزیر اسرائیل منافع سیاسی اسرائیل را نمی فهمد و رفتارهای کابینه وی ، اسرائیل را به سمت انزوای شدید بین المللی سوق می دهد.

این اطلاعات توسط روزنامه نگار آمریکایی “جفری گولدبرگ” که به نزدیکی به کاخ سفید مشهور است در پایگاه اینترنتی اینترنتی شبکه خبری بلومبرگ آمریکا انتشار یافته است.

اوباما همچنین سیاست های نتانیاهو را “خودنابودی” توصیف کرده و گفته است که هر مجوز تازه شهرک سازی اسرائیل در  خاک فلسطین، اسرائیل را به سوی انزوای بین المللی شبه کامل می برد.

وی اضافه کرده است: در صورتی که اسرائیل به دولت منفوری در سطح بین المللی تبدیل شود حتی آمریکا هم نمی تواند ایستادگی کند و از اسرائیل دور خواهد شد.

اوباما همچنین گفته است ایران تهدید کوتاه مدت علیه موجودیت اسرائیل است اما رفتارهای اسرائیل ، تهدید طولانی مدت علیه موجودیت خود است.

در زمینه موضوع فلسطین هم اوباما معتقد است نتانیاهو ، یک رهبر سیاسی ترسو است که با وجود اینکه هیچ کسی او را از لحاظ سیاسی تهدید نمی کند او همچنان آمادگی  ندارد راه حل میانه ای را با فلسطینی ها هدایت کند.

برپایه این گزارش با وجود اینکه اوباما به شدت منتقد  سیاست های نتانیاهو است اما قصد ندارد کمک های نظامی آمریکا به اسرائیل یا تلاش ها برای توقف برنامه هسته ای ایران را متوقف کند.

عصر ایران

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.