حرف و عمل حاجی بابایی درباره تعطیلی پنج شنبه های مدارس در تضاد است

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تعطیلی مطلق پنج شنبه های مدارس مطابق با سند تحول بنیادین نیست و این موضوع را نیز به وزیر آموزش و پرورش تذکر داده ایم.

وی افزود: براساس سند تحول بنیادین پنج شنبه ها باید به فعالیتهای پرورشی و تربیتی اختصاص پیدا کند اما براساس اطلاعات دریافتی از سال گذشته بسیاری از مدارس در روزهای پنج شنبه تعطیل بوده اند.

کوچکی نژاد تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش در جلسات خود با اعضای کمیسوین آموزش و تحقیقات اعلام کرده که پنج شنبه ها اختصاص به فعالیتهای پرورشی دارد و مدرسه ای تعطیل نبوده است که این کاملا با اتفاقی که در مدارس می افتد، کاملا در منافات است.

به گفته عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، هم اکنون این کمیسیون در حال بررسی این موضوع و همچنین حجم فعالیتهای آموزشی و درسی دانش آموزان به ویژه دانش آموزان دبیرستان و راهنمایی است.

وی با انتقاد از قفل بودن درهای مدارس در روزهای پنج شنبه، تصریح کرد: مجلس نهم کار خود را بتازگی شروع کرده و هم اکنون نیز در جلسات متعدد کمیسیون سند تحول بنیادین مورد بررسی دقیق نمایندگان قرار می گیرد تا نواقص و اشکلات آن برطرف شود.

کوچکی نژاد درباره وضعیت استخدامی فارغ التحصیلان تربیت معلم که مشکل سربازی داشتند، گفت: فارغ التحصیلان تربیت معلم ورودی سال ۱۳۸۸ همانند متعهدین به خدمت هستند و باید این افراد به استخدام آموزش و پرورش دربیایند.

وی ادامه داد: به همین دلیل در قانون پیش دبستانی ها تبصره ای برای استخدام فارغ التحصیلان تربیت معلم آورده شده است که این تبصره به تصویب نمایندگان مجلس نهم رسیده است. اما با توجه به وجود اشکالی در قانون پیش دبستانی ها قرار شد ایرادات آن برطرف شده و دوباره این قانون در صحن علنی مجلس مطرح شود.

به گفته کوچکی نژاد، اما تبصره قانون پیش دبستانی ها که مربوط به استخدام تربیت معلمی هاست به تصویب رسیده و مشکلی در این بخش وجود ندارد.


MehrNews Rss Feed

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. مهدی:

    به نظر من پنج شنبه ها و باید تعطیل بکنن چون اگه بخوان پچه ها ورزش کنن نمیشه چون هم مدرسه ها به دلیل باز بودن پنج شنبه ها مدرسه ها۴ ساعت میشه ولی کلاس ها ۶ کلاس شدن پس چه جوری همه کلاس ور زش کنن

    • علی:

      حرف خوبی زدی مهدی جان

  2. مهدی:

    سلام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.