حرکت قطارهای مسافری شیراز- تهران روزانه شد

مهندس مهرداد انصاری، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سالن های قطار جدید ۱۰۰در صد نو و از کیفیت بالایی برخوردار است و شامل دو نوع سالن با ظرفیت حمل ۵۰۰ مسافر است.

وی با بیان این که قطار جدید پنج سالن با ظرفیت هرکوپه چهار نفر و ساخت کشورهای خارجی است، گفت: قیمت بلیت با توجه به کیفیت این سالن ها برای هر نفر مسافر ۵۵۰ هزار ریال است.

مدیرکل راه آهن استان فارس درباره قیمت پنج سالن با ظرفیت کوپه ای شش نفر که از نوع پارسی و ساخت جمهوری اسلامی ایران است اظهار داشت: قیمت بلیت هر نفر مسافر در این کوپه ها ۳۶۰هزارریال است.

انصاری با یادآوری این که امکان سوار و پیاده شدن مسافران از ایستگاه های شیراز، سعادتشهر، صفاشهر، اقلید و آباده در محدوده جغرافیایی استان فارس وجود دارد، گفت: قطار جدید روزهای فرد از شیراز به مقصد تهران و روزهای زوج در مسیر بالعکس در حرکت است.

وی گفت: قطار قبلی که در این مسیر فعال بود نیز روزهای زوج از ایستگاه شیراز حرکت خواهد داشت و روزهای فرد از تهران باز می گردد که قیمت بلیت برای هر نفر مسافر این قطار ۲۶۲هزاریال است.

وی با بیان این که زمان حرکت قطار از شیراز به مقصد مشهد مقدس همچنان روزهای چهارشنبه هر هفته است، ادامه داد:پیش فروش بلیت برای همه مسیرها از دوشنبه ۲۳ مرداد برای فاصله زمانی یکم شهریور تا ۱۰ مهر آغاز شده است.

انصاری در پاسخ به این سووال که آیا مدت زمان رسیدن قطار جدید به ایستگاه مقصد نسبت به قطار قبلی تفاوت خواهد داشت، اظهار داشت:ازآنجا که قطار در این مسیر به جزدریکصد کیلومتری که با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کند، با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در حرکت است قطار جدید نیز در همان مدت زمان ۱۵ ساعت این فاصله را طی خواهد کرد.

انصاری در ادامه با دعوت از شرکت های خصوصی استان فارس برای سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل ریلی بار گفت: با توجه به این که این شرکت ها و سایر افراد تا ۲۱ شهریور برای شرکت در مزایده ۱۲۰۰ واگن باری راه آهن فرصت دارند، به آنها توصیه می شود که این فرصت را غنیمت شمارند.

وی گفت: این واگن های باری محدودیتی از نظر توزیع جغرافیایی ندارند و حتی در صورت استقبال شرکت های استان، ممکن است آنها در مزایده خرید واگن های باری بتوانند همه ۱۲۰۰ واگن را خریداری و از منافع و مزیت های آن برخوردار شوند.

مدیرکل راه آهن استان فارس با اشاره به این که صادرات محصولات استان از طریق خطوط ریلی به کشورهای حوزه آسیای میانه ادامه دارد، گفت: بخش خصوصی هم اکنون در حال بارگیری سه قطار با کالاهای صادراتی نظیر سیمان و سرامیک به مقصد این کشورهای خارجی است.

وی با یادآوری این که ایستگاه راه آهن شهرضا در محدوده مدیریتی و خدمات اداره کل راه آهن استان فارس قرار دارد، گفت: علاوه بر ایستگاه شیراز که مبدا صدور کالاهای صادراتی از خطوط ریلی است، در آینده نزدیک ایستگاه شهرضا نیز به بارگیری کالاهای صادراتی خواهد پرداخت.

انصاری همچنین گفت: شهروندان می توانند از ساعت هشت صبح تا ۱۸ و از طریق تماس با شماره تلفن های ۱۵۳۹ و ۶۲۱۰۷۰۰ اطلاعات مربوط به برنامه حرکت قطارهای راه آهن جمهوری اسلامی ایران به ویژه مسیر ریلی استان فارس را دریافت کنند.

مدیرکل راه آهن استان فارس همچنین گفت:واگن خودروبر با ظرفیت حمل شش خودرو همچنان به قطار قبلی که روزهای زوج به سمت تهران حرکت می کند متصل است.

مدیرکل راه آهن استان فارس گفت: مسافران حداکثر تا سه ساعت قبل از حرکت قطار می توانند خودروی خود را تحویل دهند و پس از این مهلت زمانی، واگن خودروبر پلمب می شود.

انصاری بیان کرد:مسافران متقاضی استفاده از خدمات واگن خودروبر باید در زمان خرید بلیت شخصی خود یا خانواده شان، بلیت جداگانه ای برای خودرو خود تهیه کنند.ک/۳

تا این لحظه ۵نظر ثبت شده
  1. فریدون محمدی:

    با عرض سلام از ساعت ۱ الی ۱٫۳۰ ظهر مشغول شماره گیری با شماره های مختلف راه آهن میباشم کسی پاسگو نیست و یا خط را به تلفنی وصل میکنند که انجا هم کسی جوابگو نیست

  2. نام شما...:

    واقعا خدا کنه …..فقط ازدوباره به همش نزنن…

  3. نانوفناوری:

    سلام
    ممنونم از اطلاع رسانی مفیدتون
    ولی اون تصویر خانم های بد حجاب واقعا افتضاح و خیلی مسخرس

  4. امید بزرگزاه:

    لطفابفرمایید ساعت ونحوه پرداخت پول چگونه است

  5. سعید متین کوشا:

    باسلام ممنون از زحمات فقط اگرمردم را از طریقی تشویق به نگهداری وسائط نقلیه گردد خیلی راحت تر میتوان در حفظ نگهداری این نوع وسائط اقدام گردد. و از طریقی به مردم آموزش داد کهدر حفظ آن کوشا باشند . موفق باشید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.