حریم سلطان با دستگیری دوبلورها پخش نشد

۲۸م آذر ،

پس از دستگیری دوبلورهای سریال «حریم سلطان» در ایران، این سریال ماهواره ای دیشب پخش نشد و به نظر می‌رسد این سریال در پخش با مشکلاتی مواجه شود

ممتازنیوز: در حالی که یکی از دلایل جذب مخاطب ایرانی به این سریال، دوبله مناسب آن در مقایسه با دیگر سریال هایی است که در شبکه های ماهواره ای پخش می گردد، تعدادی از صداپیشگان مجموعه «حریم سلطان» و به خصوص صداپیشه شخصیت «سلطان سلیمان» مدتی پیش در ایران دستگیر شده و به زندان منتقل شده اند.

 انجمن گویندگان فیلم ها هم اعلام کرده اند که دوبلورهای سریال «حریم سلطان» هیچ ارتباطی با این انجمن نداشته و به صورت خصوصی فعالیت می کردند.

بنابر این گزارش، با اعلام خبر دستگیری دوبلورها، احتمال پخش «حریم سلطان» بدون دوبله و با زیرنویس فارسی و یا به زبان اصلی می رود و این سریال هم که به صورت یک روز در میان و در روزهای زوج پخش می شد، از این به بعد به صورت هفتگی پخش خواهد شد.

مجموعه «حریم سلطان»، یکی از مجموعه های ماهواره ای است که طی مدت نمایش توانسته مخاطبان بسیاری را جذب کند اما در حقیقت حتی در کشور ترکیه نیز به سبب تحریف تاریخ مخالفان بسیاری داشته است. این سریال که با دوبله فارسی در یکی از شبکه های ماهواره ای نمایش داده می گردد، داستان حکومت «سلطان سلیمان» یکی از پادشاهان عثمانی را روایت می کند که درگیر مسائل روزمره کاخ است.

این سریال پرهزینه ترین سریال ساخت ترکیه است که طراحی صحنه و لباس آن مورد توجه قرار گرفته اما روایت ضعیف داستانی در کنار عدم تطبیق آن با واقعیت واکنش های بسیاری را خصوصا از طرف دولت ترکیه در پی داشته است.

چندی پیش هم خبر توقف ضبط و پخش سریال در ترکیه انتشار یافت اما پس از وقفه ای چند روزه دوباره ادامه یافت.

این سریال همزمان با پخش از تلویزیون کشور ترکیه، در کشورهای دیگری هم پخش می گردد و شبکه «جم تی وی» این سریال را با تاخیر نسبت به پخش اصلی نمایش می دهد.

گفتنی ست، چندی پیش در یکی از پایگاه اینترنتی های سینمایی خبری مبنی بر وجود دفتر شبکه «جم تی وی» در یکی از مناطق شمالی تهران انتشار یافته بود که این شبکه را متعلق به یکی از خانواده های سرمایه دار تهرانی اعلام می کرد.

بنابراین خبر دفتر این شبکه بدون هیچ مزاحمتی در ایران به فعالیت برای این شبکه ماهواره ای می پرداخت که این اولین واکنش ها به فعالیت های این دفتر به حساب می آید.

 سینماپرس


.
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.