حریم سلطان دیگر پخش نمی شود!

۱۹م آذر ،

پخش سریال پرطرفدار حریم سلطان که به بررسی زندگی سلطان عثمانی در قرن های قبل می پردازد، در صورت تصویب در پارلمان ترکیه دیگر پخش نخواهد شد.

ممتازنیوز: معاون حزب حاکم عدالت و توسعه گفته است: درخواستی به مجلس ارائه شده است که در صورت تصویب آن پخش سریال “حریم سلطان” از سال ۲۰۲۴ در این کشور ممنوع خواهد شد. اوکتای سارال در یک برنامه زنده تلویزیونی از بررسی این طرح در مجلس ترکیه در سال ۲۰۲۴ خبر داد.

به گزارش حریت، او در این برنامه تلویزیونی تاکید کرد :”پخش حریم سلطان از سال ۲۰۲۴ متوقف خواهد شد.”

چندی پیش رجب طیب اردوغا انتقادات فراوانی نسبت به چهره ترسیم شده از زندگی سلطان سلیمان عثمانی کرد وی گفته بود:” ما به سازندگان این سریال اخطار می دهیم و منتظر اتخاذ تصمیمات قضایی می مانیم.” انتقادات اردوغان از این سریال بازتاب فراوانی در رسانه ها و همچنین انتقادات حزب مخالف یعنی حزب جمهوری خواه در ترکیه را به دنبال داشت.

طبق گفته اوکتای سارال، ممنوعیت پخش سریال حریم سلطان هیچ ربطی به اظهارات اردوغان ندارد و این تصمیمی است که از مدت ها پیش اتخاذ شده بود. “ما این پیشنهاد را به خاطر اظارات اردوغان ارائه نکرده ایم؛ این موضوع به خاطر شکایات مردمی در دستور کار ما قرار گرفت.”

وی همچنین گفت که این طرح در حزب مخالف، یعنی حزب ملی ترکیه طرفدارنی دارد. به نقل از سارال مطابق این قانون، راه به فیلمسازان ترکی برای ساخت سریال ها مطابق با ساختار خانواده ها و ارزش های اخلاقی نشان داده خواهد شد. به گزارش افکار نیوز به نقل از حریت، ترکیش ایرالاین، پخش سریال حریم سلطان را بعد از اظهارات اردوغان متوقف کرده اند.

یکی از مسئولان هواپیمایی ترکیه گفت:” ما سریال حریم سلطان را نمایش می دادیم تا اینکه نظرمان بعد از اظهارات انتقاداتی اردوغان تغییر کرد.” با این حال این سریال یک صفحه از آگهی های مجله پروازی ترکیه را تشکیل می دهد. این مسئول ترکیش ایرلاین در ان مورد گفت:”این مجله قبل از اظهارات اردوغان پخش شده بود.”

سریال حریم سلطان، به بررسی زندگی شخصی سلطان سلیمان و عشق او به یک زن به اسم خرم سلطان می پردازد. در این سریال زندگی شخصی سلطان سلیمان و حریم او به نمایش درآمده است که منتقدان معتقدند این سریال با نشان داده چهره ای مسخره از زندگی سلطان سلیمان تاریخ ترکیه را منحرف کرده اند.


.
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. الهه:

    حریم سلطا به علت دلایل بالا قرار بود که دیگربخش نشود و چندوقت درترکی بخش نشود ولی خبردادن که این فیلم برای مدتی قطع شدهودرماه شهریوردو دوباره شروع خواهدشدولی خرم سلطان دیگردرفیلم نیست باتشکر از شما

  2. PARISA:

    فعلا….

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.