حزب اولاند در یک قدمی پیروزی دوم

 بر اساس نتایج غیررسمی و ارزیابی‌های مؤسسات نظرسنجی در فرانسه، حزب سوسیالیست فرانسه و متحدان آن با کسب ۴۰ درصد آراء در دور نخست انتخابات پارلمانی این کشور، پیروز انتخابات شدند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، حزب سوسیالیست “فرانسوآ اولاند” رئیس‌جمهور فرانسه و متحدان آن روز گذشته با پیروزی در دور نخست انتخابات پارلمانی این کشور در موقعیت کسب اکثریت قاطع آراء در دور دوم انتخابات بمنظور اجرای برنامه اصلاحات قرار گرفت.

بر اساس نتایج غیررسمی و ارزیابی‌های مؤسسات نظرسنجی، حزب سوسیالیست و متحدان اکولوژیست آن در انتخابات پارلمانی روز گذشته موفق به کسب ۴۰ درصد آراء شدند و راست‌گراها تنها توانستند ۳۴ درصد آراء را از آن خود کنند.

بر اساس این گزارش، حزب چپ افراطی در انتخابات روز گذشته ۶٫۵ درصد و حزب راست افراطی ۱۴ درصد آراء را به دست آوردند.

طبق این نتایج، سوسیالیست‌ها، اکولوژیست‌ها و متحدان آن‌ها خواهند توانست ۲۸۳ تا ۳۴۷ کرسی از مجموع ۵۷۷ کرسی تعیین شده از سوی مجمع ملی فرانسه را در پارلمان آینده فرانسه از آن خود کنند.

پیروزی سوسیالیست‌های فرانسه در دور نخست انتخابات پارلمانی این کشور در حالی صورت می‌گیرد که “فرانسوآ اولاند” رئیس‌جمهوری فرانسه در پی انتصاب به این سمت در ماه مه گذشته از فرانسویان خواست که بیشترین رأی را به حزب سوسیالیست بدهند تا وی بتواند وعده‌های انتخاباتی خود را محقق کند.

دور نخست انتخابات پارلمانی فرانسه روز گذشته در این کشور برگزار ‌شد و دور دوم این انتخابات ۱۷ ژوئن برگزار خواهد شد و در مجموع ۶ هزار و ۶۰۳ نفر برای کسب ۵۷۷ کرسی پارلمان این کشور نامزد شده‌اند.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.