حزب لیکود اوباما را به دخالت در انتخابات رژیم صهیونیستی متهم کرد

۲۷م دیماه ،

55555555.jpg

بعد از انتقادات باراک اوباما از بنیامین نتانیاهو که در آستانه برگزاری انتخابات سراسری در سرزمین‌های اشغالی مطرح شد، حزب لیکود این انتقادهای اوباما را به منزله مداخله در انتخابات دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، رهبران حزب حاکم لیکود در سرزمین‌های اشغالی اعلام کردند که انتقادهای باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مداخله‌ای در انتخابات سراسری تل‌آویو است که سه‌شنبه آتی برگزار می‌شود.

مطبوعات اسرائیلی امروز (چهارشنبه) به نقل از رهبران حزب لیکود گزارش دادند که باراک اوباما از طریق بدنام کردن نتانیاهو در انتخابات داخلی تل‌آویو مداخله می‌کند.

جفری گلدبرگ، روزنامه‌نگاری که نزدیک به دولت آمریکاست، در مقاله‌ای در پایگاه اینترنتی شبکه آمریکایی “بلومبرگ” نوشت: اوباما در نشستی در پشت درهای بسته از سیاست نتانیاهو انتقاد و اعلام کرد که نتانیاهو منافع اسرائیل را تشخیص نمی‌دهد و سیاست خودزنی را در پیش گرفته است که اسرائیل را به سوی یک دولت منزوی و طرد شده سوق می‌دهد و در این چنین شرایطی تل‌آویو نمی‌تواند، باقی بماند.

اوباما افزود: نتانیاهو در تصمیم‌گیری در هر مساله‌ای که مربوط به فلسطینی‌ها باشد، ترسو است و آماده مقابله با چالش‌ها نیست و شدیدا هر گونه اقدام سیاسی را به منظور پیشبرد روند صلح رد می‌کند و نتانیاهو اسیری در دستان لابی شهرک‌نشین‌هاست.

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه افزود: اسرائیل منفعت خود را تشخیص نمی‌دهد و نتانیاهو هر بار که از ساخت یک شهرک تازه خبر می‌دهد، دولت خود را به مسیری پیش می‌برد که در نهایت به صورت کامل منزوی خواهد شد.

روزنامه عبری زبان “یدیعوت آحارونوت” به نقل از رهبران حزب لیکود نوشت: زمان انتشار یافتن مقاله گلدبرگ یک هفته قبل از انتخابات اسرائیل و با موافقت اوباما صورت گرفته است.

رهبران حزب لیکود اعلام کردند: اوباما باید این ظرفیت آن را داشته باشد که نتانیاهو نخست وزیر آتی اسرائیل شود و رئیس جمهوری آمریکا باید به فعالیت خود با اول وزیر اسرائیل ادامه دهد.

یکی از اعضای راست‌گرای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) اظهار کرد که سیاست نتانیاهو علی رغم خواسته‌های اوباما، حمایت کامل آمریکایی‌ها را جلب کرده است.

دنی دانون، یکی از اعضای کنست رژیم صهیونیستی اظهار کرد: هر گونه مداخله خارجی تعداد نمایندگانی را که پیروز خواهند شد، افزایش می‌دهد و باراک اوباما هم باید بداند که مجبور است با نتانیاهو همکاری کند.

منابع نزدیک به نتانیاهو اعلام کردند: نخست وزیر اسرائیل به اقدامات خود برای حفظ منافع ملی اسرائیل ادامه خواهد داد و سازشی را که امنیت شهروندان اسرائیلی را خدشه‌دار کند، نخواهد پذیرفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.