حزب مخالف عربستانی نظام این کشور را به جنایت‌ علیه بشریت متهم کرد

۲۶م دیماه ،

حزب مخالف عربستانی نظام این کشور را به جنایت‌ علیه بشریت متهم کرد و پادشاه و وزیر کشور عربستان را مسئول بازداشت زنان و کودکان به اتهام‌های واهی، دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، محمد بن سعد آل مفرح، از اعضای هیات موسسان حزب مخالف دولت “امت اسلامی” عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: نظام عربستان چندین جنایت ضد بشری مرتکب شده که از جمله این اقدامات کشتار تعدادی از بازداشت‌شدگان در زندان‌های عربستان و مخفی کردن جنازه‌های آنها و نیز شکنجه‌های غیرانسانی در زندان‌ها و بازداشت‌گاه است.

حزب “امت اسلامی” عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه و محمد بن نایف، وزیر کشور عربستان را مسئول به زندان انداختن زنان و کودکانی دانست که به سبب تجمع مسالمت آمیزشان در مقابل دیوان دادخواهی “بریده” واقع در شمال ریاض بازداشت شدند.

بنا بر اعلام این حزب،افراد مذکور برای آزادی اعضای خانواده‌شان که از چند سال قبل بدون محاکمه حبس شده‌اند، تجمع کرده بودند.

تعدادی از عربستانی‌ها در نوامبر ۲۰۱۲ برای آزادی یا مشخص شدن سرنوشت بستگانشان در مقابل مقر هیات حقوق بشر در ریاض تظاهرات کردند.

حزب “امت اسلامی” اولین حزب سیاسی در کشوری است نه احزاب مخالف و نه احزاب حامی نظام را به رسمیت نمی‌شناسد.

این حزب به دنبال انقلاب‌های بهار عربی در سال ۲۰۱۱ توسط محمد بن غانم القحطانی، یکی از فعالان سیاسی عربستانی تاسیس شد.

حزب “امت اسلامی” پایان نظام پادشاهی مطلقه، مشارکت در روند اصلاحات سیاسی، تحقق آشتی میان نظام و جریان‌های سیاسی در داخل و خارج از کشور،اعلام عفو عمومی و آزادی تمام زندانیان سیاسی را خواستار است.

هیات حقوق بشر عربستان پیشتر اعلام کرده بود که ۴۴۰۰ تن در زندان‌های امنیتی این کشور به سر می‌برند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.