حساس ترین پوست متعلق به کدام حیوانات است؟

۲۳ آبان ،

جدیدترین تحقیقات حیات وحش، حساس ترین پوست های متعلق به حیوانات را کشف کرده است.

به گزارش تفسیری خبرنگار دانش های روزممتازنیوز، در میان قلمرو گسترده حیوانات، کورکودیل ها و تمساح ها از حساس ترین پوست ها برخوردارند.

این حیوانات دارای پوستی به شدت حساس می باشند.

از آنجا که پوست بدن این حیوانات به صورت لایه ای ضخیم و پر از دست انداز به نظر می رسد، به راحتی نمی توان دریافت که این حیوانات درنده دارای خودآگاهی فوق العاده ناشی از ساختار پوست و حساسیت استثنایی آن می باشند.

این حساسیت در اثر گیرنده های حسی قوی واقع در رنگدانه ای گنبد مانند که به صورت دست انداز روی پوست این حیوانات قرار دارند، ایجاد شده است.

در تمساح این گیرنده ها و مراکز آگاهی حسی در اطراف فک و جمجمه متمرکز شده است.این مراکز حسی حتی از نوک انگشتان انسان نیز حساس تر می باشند.

پس از انجام آزمایشی که طی آن از شنوایی تمساح ها و کورکودیل ها در آب و توسط صداهای پس زمینه جلوگیری شد، دانشمندان دریافتند این حیوانات کوچکترین امواج و علایم را از طریق گیرنده های حساس روی صورت خود دریافت می کنند.

محققان دریافتند که فایل های آی او اس در این حیوانات از طریق گانگلیون های سه قلو که بسته های نرم افزاری عصبی مسئول ایجاد آگاهی های حسی به فک و صورت انسان می باشند، به مغز مربوط می شوند.

این مراکز حسی به شوری و تغییرات آب حساس نبوده اما مجموعه ای متنوع از اعصابی می باشند که به فشار و ارتعاش پاسخ می دهند.

بر اساس این یافته ها، سیستم حسی کورکودیل ها بسیار خاص و پیشرفته است./ع ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.