حسن روشن: استقلال با این بازیکنان قطعا به مشکل می‌خورد/ اشتباه کردند که مجیدی را از دست دادند

میثم بهرامی/ حسن روشن نسبت به آینده استقلال خوش‌بین نیست. او البته می‌گوید به خاطر این‌که مسئولان باشگاه را قبول ندارد، اصلا اخبار تیم را هم دنبال نمی‌کند. ولی با این حال، در جریان اخبار نقل و انتقالات و موضوع کاپیتانی استقلال هست. روشن در گفت‌وگو با خبرآنلاین، می‌گوید استقلال اشتباه کرده که مجیدی را از دست داده است. او فقط امیدوار است که بازیکنان این تیم، نکونام را به کاپیتانی قبول داشته باشند، چراکه در غیر این صورت حاشیه‌های زیادی برای این تیم ایجاد می‌شود.

*از اتفاقات باشگاه استقلال خبر دارید؟

من زیاد با استقلال سر و کار ندارم. امروز شنیدم که کاپیتانی را به نکونام داده‌اند و مجیدی هم قهر کرده و نیامده.

*چرا با باشگاه استقلال سر و کار ندارید؟ شما یکی از پیشکسوتان این باشگاه هستید.

من کادر باشگاه را قبول ندارم. به همین دلیل اخبار تیم را هم زیاد دنبال نمی‌کنم.

*به نظرتان دادن کاپیتانی استقلال به جواد نکونام کار درستی است؟

قانون حرفه‌ای می‌گوید چنین اتفاقی مشکلی ندارد. قبلا هم اگر یک بازیکن بزرگ مثل مارادونا به یک تیم می‌رفت، برای آن تیم شرط می‌گذاشت که باید کاپیتان باشد. به همین دلیل کاپیتانی نکونام هم اشکالی ندارد. فقط باید ببینیم بازیکنان استقلال، نکونام را به عنوان کاپیتان تیم قبول دارند یا نه.

*اگر قبول نداشته باشند چه می‌شود؟

جنجالی جدید در باشگاه ایجاد می‌شود. این موضوع یک مقدار حساس است. خیلی مهم است که بازیکنان استقلال، نکونام را به عنوان کاپیتان قبول داشته باشند. باید دید نکونام این‌قدر برای استقلال ارزش داشته که پیش از آمدن، بازوبند را به او داده‌اند یا نه.

*از دست دادن فرهاد مجیدی باعث ناراحتی بسیاری از تماشاگران استقلال شده است. اگر استقلال نتیجه نگیرد، ممکن است تماشاگران نام فرهاد مجیدی را در ورزشگاه صدا بزنند؟

فریاد هم بزنند فایده ندارد. دیگر اتفاقی است که افتاده و تمام شده. باشگاه باید از ابتدا خط مشی درست را انتخاب می‌کرد. نباید این‌طور باشد که مدیرعامل برای خودش بازیکن بیاورد، سرمربی برای خودش و هیات مدیره برای خودش. باید یک دلیل مشخص برای جذب هر بازیکن وجود داشته باشد. تیم که نباید این‌طوری بازیکن بگیرد. سیستم قلعه‌نویی اگر ۳ – ۵ – ۲ است باید طبق همان بازیکن می‌گرفتند.

*یعنی الان استقلال طبق نیازهایش بازیکن نگرفته؟

به نظرم نه.

*نیامدن فرهاد مجیدی به ضرر استقلال تمام نمی‌شود؟

نیامدن او قطعا موثر است. استقلالی‌ها اشتباه کردند که مجیدی را از دست دادند. این‌قدر که مجیدی می‌تواند برای استقلال موثر باشد، نکونام موثر نیست. مجیدی گلزنی است که نتیجه مسابقات را عوض می‌کند. تاثیرگذاری او در تیم استقلال خیلی بیشتر از نکونام است.

*مجید نامجومطلق گفته کاپیتانی را به استقلال نداده‌اند تا مانع حضور او در استقلال شوند.

همین‌طور است. نخواستند او به استقلال برگردد.

*فکر می‌کنید امسال استقلال تیم بهتری دارد یا پرسپولیس؟

اگر از نظر بازیکن بخواهم بگویم، استقلال بهتر از پرسپولیس است. از نظر حاشیه‌هایی که بازیکنان درست می‌کنند هم استقلال سرتر از پرسپولیس است!

*یعنی چی؟

یعنی استقلال با این بازیکنان به مشکل می‌خورد. این همه بازیکن بزرگ دارد، نمی‌تواند آن‌ها را جمع کند. فوتبال ایران هنوز آن‌قدر حرفه‌ای نشده که ۵ تا بازیکن هم‌ردیف را جذب کنیم و توقع داشته باشیم بدون اعتراض، نیمکت‌نشین باشند. استقلال بازیکنان شک‌داری را جذب کرده که من خودم احساس می‌کنم آن‌ها حاشیه می‌سازند. اولین مشکلی که درست شود، تیم را حسابی به حاشیه می‌برند و هر کسی ساز خودش را می‌زند.

*پس ممکن است استقلال با این بازیکنان به مشکل بخورد؟

ممکن نیست، قطعا با این بازیکنان به مشکل می‌خورند.

۴۳ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.