حسین فرکی: با همدلی ازبکستان را می‌بریم

۲۰ آبان ،

361-2.jpg

مربی سابق تیم ملی فوتبال معتقد است، تیم ملی در حال حاضر از لحاظ فنی در وضعیت خوبی قرار ندارد اما می‌تواند با همدلی ازبکستان را شکست دهد.

حسین فرکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره دیدار حساس تیم ملی برابر ازبکستان در راه صعود به جام جهانی ۲۰۲۴ اظهار کرد: به دور از هر بحثی مبنی بر اینکه بخواهیم خودمان را به لحاظ کیفی با ازبکستان مقایسه کنیم سه امتیاز این بازی برای ما مهم است. دیگر نباید به این فکر کنیم که ما از لحاظ فوتبالی بهتر هستیم یا ازبکستان و حتی اگر شده کیفیت خوبی برابر ازبکستان ارائه ندهیم، مثل دیدار با کره جنوبی باید هر طور شده سه امتیاز بازی را به دست بیاوریم.

وی افزود: هرچند من معتقدم اگر ملی‌پوشان پیشا کیفیت خود را اثبات می‌کردند، دیگر الان این حرف و حدیث‌ها وجود نداشت. اتفاقات قبل و بازی‌ها پیشی تیم ملی نشان دهنده این است که بسیار نباید به کارهای تاکتیکی و فنی تیم ملی امیدوار باشیم اما من اعتقاد دارم که همین شرایط استرس‌زا سبب شده ملی‌پوشان نتوانند در بازی‌های پیش کار خود را به خوبی انجام دهند. امیدوارم با یک کیفیت فنی خوب و حمایت‌های مجدد مردم و رسانه‌ها بتوانیم ازبکستان را ببریم.

فرکی درباره ازبکستان گفت: ازبکستان باید بداند فوتبال ایران همیشه در آسیا حرف‌هایی برای گفتن داشته است. در دیدار اول ما برابر این تیم اتفاق‌هایی افتاد که برای ما خوب نبود. اما به هر حال کار ازبکستان برای بازی کردن مقابل ۱۰۰ هزار تماشاگر اصلا ساده نیست. همه چیز بستگی به اتفاقاتی دارد که در طول بازی می‌افتد. مثل بازی رفت که ما شایسته برد نبودیم اما با اتفاق و خوش‌شانسی بردیم.

مربی سابق تیم ملی فوتبال در ادامه گفت‌وگویش با ایسنا با اشاره به اینکه همدلی مهم‌ترین فاکتور برای شکست ازبکستان است، گفت: مطمئنم که بازیکنان همه تلاش خود را در این بازی انجام می‌دهند. ضمن اینکه ما نسبت به بازی کره انتظار بیشتری از تیم ملی داریم. ما در خانه خودمان بازی می‌کنیم و تیم ملی باید طوری بازی کند که اجازه کار کردن به حریف ندهد و بازی خود را بدون استرس انجام دهند.

سرمربی فولاد همچنین درباره پیشنهاد تیم لیل فرانسه به آرش افشین مهاجم فولاد گفت: بازیکن باید راه پیشرفت خود را طی کند. ما هم در باشگاه فولاد شرایطی فراهم می‌کنیم تا بازیکنان به تیم‌های معتبر خارجی انتقال یابند. من موافقت خود را برای انتقال آرش افشین اعلام کرده‌ام و بقیه کارها را باید باشگاه انجام دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.