حسین نجابت:رای بالای رییس مجلس سبب افزایش اقتدار قوه مقننه می‌شود

۰۶خردادماه،

16-63.jpg

یک نماینده مردم تهران در مجلس، تقویت رای لاریجانی برای ریاست مجلس را عامل افزایش اقتدار قوه مقننه خواند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین نجابت در گفت‌وگویی دربارهٔ نظر فراکسیون اصولگرایان مجلس در مورد انتخابات هیئت رئیسه گفت: فراکسیون اصولگرایان گزینه‌ای برای ریاست معرفی نکرده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که فراکسیون اصولگرایان تشخیص داد که رقابت برای ریاست مجلس در شرایط کنونی ضروری نیست،‌ افزود: سال قبل، رقابت برای ریاست مجلس معنی‌دار بود ولی الان ضرورتی دیده نمی‌شود.

نجابت این امر را سبب تقویت رای مثبت علی لاریجانی برای ریاست مجلس دانست و توضیح داد: چنین اتفاقاتی به نفع مجلس است؛‌ زیرا اگر فردی با رای بالا رییس شود، نشانه اعتماد بیشتر نمایندگان به اوست و اتفاقی مطلوب به شمار می‌رود.

مسئول ستاد انتخاباتی حداد عادل تصریح کرد: وقتی برای پست ریاست مجلس، اختلاف می‌شود و آرا می‌شکند، نقطه ضعف است؛ البته ما در دوره‌های قبل سعی می‌کردیم که رقابتی خارج از صحن مجلس صورت بگیرد و اگر کسی برنده شد، همه در صحن به او رای دهند ولی این اتفاق نمی‌افتاد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص ارزیابی نظر خود از افزایش رای لاریجانی برای ریاست مجلس گفت: این موضوع، اتحاد نظر و یکپارچه بودن مجلس را نشان می‌دهد و قوت قوه مقننه را افزایش خواهد داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، همچنین رضا آشتیانی عراقی دربارهٔ نظر فراکسیون اصولگرایان مجلس در مورد انتخابات هیئت رئیسه گفت: فراکسیون اصولگرایان گزینه‌ای برای ریاست مجلس ندارد و این تصمیم با هدف استحکام جایگاه مجلس گرفته شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش برای تقویت رای رییس مجلس مهم است و اگر او رای بالایی داشته باشد، اثر و نقش حائز اهمیتی از نظر استحکام کاری مجلس خواهد داشت.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با بیان اینکه تقویت آرای لاریجانی برای ریاست را مهم ارزیابی می‌کنیم، تصریح کرد: فراکسیون اصولگرایان نسبت به ریاست گزینه‌ای ندارد ولی اشخاصی همچون ابوترابی و سالک برای معاون ریاست و محمد دهقان‌، محمد‌حسین فرهنگی، مهرداد بذر‌باش و ضرغام صادقی و مرتضی حسینی برای منشی‌ها و کارپردازها معرفی خواهند شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.