حضور ایران در نمایشگاه گردشگری بین‌المللی JATA

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی خبر داد:

بیست و سومین نمایشگاه گردشگری بین‌المللی۲۰۱۲ JATA در ۳۰ شهریور ماه با شعار “پایه‌ریزی فرهنگ جدید برای سفر” و با حضور نمایندگان و فعالان بخش گردشگری کشورمان در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی توکیو گشایش می یابد.

مجید ابوالفتحی مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: نمایشگاه گردشگری بین‌المللی JATA یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های مرتبط با صنعت گردشگری در سطح جهان و بزرگترین رویداد جهانگردی قاره آسیا به شمار می‌آید و تلاش دارد تا علاوه بر آشناسازی ژاپنی‌ها با توانمندی‌های گردشگری جهان، این کشور را به عنوان یک مقصد بالقوه گردشگری به سایر طرف‌های خارجی معرفی کند.
 
ابوالفتحی افزود: در این دوره از نمایشگاه جاتا غرفه جمهوری اسلامی ایران در سالن آفریقا، بخش محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌هایTokyo Big Sight قرار دارد و کشورهای تونس، آذربایجان، ترکیه، کراواسی و استرالیا در همسایه‌های ایران در این نمایشگاه هستند.

وی یادآور شد: امسال در کنار کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در نمایشگاه گردشگری بین‌المللی جاتا ۲۰۱۲، از شرکت‌های فعال صنعت گردشگری از جمله شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری آیتو، شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری ارس، شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری پرشیا تور و شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری تهران گشت نیلی حضور داشته و مانند سال‌های گذشته توانمندی‌ها و جاذبه‌های گردشگری کشورمان را در معرض بازدید علا قمندان قرار خواهند داد.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره این رویداد گردشگری بین‌المللی تصریح کرد: نمایشگاه جاتا به دلیل شمار زیاد شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان، محلی مناسب برای مذاکره و رایزنی میان آژانس‌ها، نهادها و شرکت‌های مرتبط با صنعت گردشگری و جهانگردی در سطح داخلی و بین‌المللی شناخته می‌شود و هیمن موضوع الزام شرکت کشورمان در راستای تحقق هدف کانون برای جذب گردشگران خارجی به ایران را به اثبات می‌رساند.

مدیر عامل کانون جهانگردی واتومبیلرانی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، روز نخست جاتای امسال به برگزاری مراسم افتتاحیه، نشست‌های تجاری و گردشگری و بازدید متخصصان و نمایندگان صنعت گردشگری کشورهای مختلف جهان و مطبوعات اختصاص داشته و دیگر روزها نیز میزبان عموم مردم و علاقمندان به صنعت جهانگردی، متخصصین حرفه گردشگری و … خواهد بود.

به گفته ابوالفتحی، جمع آوری و تبادل اطلاعات و تجربیات تجاری در زمینه گردشگری در طی روزهای برگزاری نمایشگاه، آشنایی با آخرین دست آوردها و نوآوری‌های ارائه شده در صنعت گردشگری از سوی شرکت‌های دیگر، بد ست آوردن فرصت‌های جدید تجاری و سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی، بررسی و مقایسه مسقیم کیفیت دست آوردها و خدمات گردشگری و شناسایی و جذب مشتریان علاقه مند به سفر، از مهمترین هدف‌های ایران برای شرکت در نمایشگاه گردشگری جاتا به شمار می‌رود. /ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.