حضور ایران در نمایشگاه‌های گردشگری ژاپن، چین، مالزی و لهستان قطعی شد

به گزارش ایرنا از کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی، حضور ایران در این نمایشگاه‌ها بر اساس بازارهای هدف ایران و با هماهنگی بخش خصوصی از جمله دفاتر خدمات مسافرتی و تورگردانان صورت می‌گیرد.

بر این اساس دست‌اندرکاران بخش خصوصی گردشگری ایران در نمایشگا‌ه جاتای ژاپن که ۳۰ شهریور ماه برگزار می‌شود، حضور دارند و قرار است از ۱۷ شهریور در نمایشگاه گردشگری مالزی حضور یابند.

شرکت در نمایشگاه گردشگری لهستان از ششم مهر ماه و نمایشگاه بین المللی جهانگردی چین در آبان ماه امسال نیز قطعی شده اند.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران ضمن بررسی بازارهای جهانی گردشگری، به عنوان مجری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، مقدمات حضور بخش خصوصی و تورگردانان ایران در نمایشگاه‌های مهم بین‌المللی جهانگردی را فراهم خواهد ساخت.

در این راستا ‘حسین جعفری’ مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با تاکید بر اینکه حضور در نمایشگاه های جهانی، یک هدف متعالی برای معرفی شایسته ایران، فروش بسته‌های مسافرتی و جذب سرمایه گذاران به شمار می رود، گفت: به منظور تحقق جذب بیش از هفت میلیون گردشگر، حضور مستمر و هدفمند در نمایشگاه ها یک ضرورت است و با تحقق این هدف، شاهد گسترش تورهای ورودی خواهیم بود.

جعفری یادآور شد: تمامی کشورهای پیشرو در زمینه گردشگری تلاش دارند تا با حضور در این نمایشگاه‌ها، جدیدترین خدمات و دستاوردهای گردشگری خود را به نمایش بگذارند و بخشی از جریان تورهای ورودی را به سمت خود گسیل کنند.

وی گفت: به همین جهت با اهتمام کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در دوره حضور جدید کشورمان در نمایشگاه‌های جهانگردی، این حضور ایران به گذشته در ابعاد کمی و کیفی، متفاوت خواهد بود.

جعفری اضافه کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده با معاونت گردشگری کشور به عنوان نهاد سیاست‌گذار در عرصه گردشگری، امسال در نمایشگاه‌های بزرگی چون فیتور، لندن، برلین، جاتا، سنگاپور، مسکو و فنلاند حضور خواهیم داشت.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: حضور در این بازارها، علاوه بر تبلیغ جاذبه‌های جهانگردی، به طور حتم منجر به فروش بسته‌های سفر و افزایش ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری خواهد شد.

جعفری همچنین از تدوین نظام جامع نمایشگاه‌ها و برنامه‌ریزی حضور سالانه ایران در تقویم نمایشگاه‌های سالیانه بین‌المللی خبر داد و ابراز امیدواری کرد، با تحقق این امر گام مهمی در نظام‌مندی نمایشگاه‌های جهانگردی برداشته شود.

وی همچنین حرفه‌ای شدن برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی را یک ضرورت بر شمرد و اظهار داشت: از این پس حضور در نمایشگاه‌های جهانی متناسب با بازار فعالیت دفاتر مسافرتی و تجارب آنها خواهد بود.

فراهنگ ۲۰۲۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۱۱۱۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.