حضور ایران در کنفرانس سوریه سازنده خواهد بود

به گزارش خبرگزاری مهر ،”گنادی گاتیلف” معاون وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه به خبرگزاری” اینترفکس” روسیه گفت: روسیه معتقد است درخواستش برای برگزاری کنفرانس بین المللی درباره سوریه در راستای طرح کوفی عنان است.

وی افزود : ماهیت طرح کوفی عنان با طرح روسیه برای تشکیل کنفرانس بین المللی درباره سوریه یکی است و ما تفاوتی بین طرح روسیه و طرح کوفی عنان مبنی بر تشکیل “گروه تماس” با حضور کشورهای موثر در دولت و مخالفان دولت سوریه نمی بینیم.

وی تاکید کرد ایران برای حضور در این کنفرانس “حق کامل”  دارد و روسیه معتقد است حضور ایران می تواند برای رفع درگیری های سوریه سازنده باشد.

“گاتیلف” همچنین یاد آور شد روسیه با توسل به تحریم و اقدام نظامی علیه دولت بشار اسد مخالف است.

لازم به ذکر است آمریکا ، فرانسه و انگلیس پیشتر ضمن متهم کردن ایران به حمایت از خشونتها در سوریه که نتیجه حمایتهای مالی و تسلیحاتی آشکار آنها از گروههای مسلح تروریستی است، با حضور ایران در کنفرانس پیشنهادی روسیه مخالفت کرده بودند.

اتهامات و ادعاهای چند کشور غربی علیه ایران در حالی صورت می گیرد که بارها دولت سوریه عامل اصلی کشتار مردم سوریه را گروه های مسلحی معرفی کرده است که از سوی کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی حمایت و تسلیح می شوند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.