حضور رئیس دادگستری در هیات اجرایی بسیار موثر است/ ماده ۹ منع قانونی ندارد

۲۵م آذر ،

یک وکیل دادگستری گفت: حضور رئیس دادگستری به عنوان عضوی از خانواده قوه قضائیه در هیات اجرایی بسیار موثر است و ماده ۹ اصلاح قانون انتخابات در صورت تصویب هیچ مغایرتی با قانون ندارد.

غلامرضا عربگری در گفتگو با خبرنگار حقوقی، قضایی باشگاه خبرنگاران دربارهٔ ماده ۹ طرح اصلاح قانون انتخابات که در آن حضور رئیس دادگستری در هیات اجرایی قید شده است، اظهار داشت: حضور رئیس دادگستری به عنوان عضوی از خانواده قوه قضائیه در هیات اجرایی بسیار موثر است و ماده ۹ اصلاح قانون انتخابات در صورت تصویب هیچ مغایرتی با قانون ندارد .

وی با اشاره به مناسب بودن این ماده از اصلاحیه قانون انتخابات، تصریح کرد: اگر در جلسه مشکلی به وجود آید یا شکایتی مطرح شود، رئیس دادگستری قادر است مشکلات را رفع و به شکایات رسیدگی کند.

گفتنی است؛ در ماده ۹ اصلاحیه قانون انتخابات پیشنهاد شده است فرماندار پس از اخذ موافقت رییس دادگستری، ۳۰ نفر از معتمدان را با تایید هیات نظارت به صورت کتبی دعوت می‌کند، با حضور حداقل دو سوم از معتمدان مذکور که ظرف دو روز از تاریخ دعوت و در حضور اعضای هیات نظارت منعقد می‌شود، ۹ نفر از بین معتمدان یا خارج از آنها به عنوان معتمدان اصلی و پنج نفر به عنوان معتمدان علی‌البدل هیات اجرایی با رای مخفی و اکثریت نسبی آراء انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.