حضور قطعی دورتموند، بایرن، شالکه و گلادباخ در لیگ قهرمانان

خبرگزاری آریا – در فاصله یک هفته تا پایان فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ بوندس‌لیگا آلمان چهره ۴ نماینده ژرمن‌ها در لیگ قهرمانان اروپا در فصل بعد مشخص شد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، تمام پیکارهای این هفته لیگ دسته اول آلمان عصر روز گذشته انجام شد که در این میان بورسیادورتموند به همراه سه تیم دوم تا چهارم جدول حضور خود را در رقابت‌های قهرمانی فصل بعد قاره سبز محرز کردند.
در اولین مصاف انجام گرفته و در ورزشگاه فریتس والتر‌اشتادیون، بورسیادورتموند، قهرمان فصل جاری موفق شد پیروزی پرگل ۵ بر ۲ را در زمین کایزرس‌لاترن تجربه کند.
در این دیدار که ۴۹ هزار تماشاگر داشت، زردپوشان میهمان از دقیقه اول سعی در ارائه بازی تهاجمی داشتند. به همین منظور شاگردان یورگن کلوپ مزد بازی تهاجمی خود را با کسب این برد پرگل گرفتند.
سانتانا (بازیکن دورتموند) ۱۵ و دی‌ویت ۴۹ برای شیاطین سرخ لاترنی گل زدند. در حالی که تیم میهمان شاهد هت‌تریک «لوکاس باریوس» ستاره پاراگوئه‌ای خود در دقایق ۱۷، ۲۵ و ۵۵ بود. همچنین ماریو گوتسه ۳۲ و ایوان پرسیج ۷۶ دو گل دیگر این تیم را به ثمر رساندند.
در مونیخ و ورزشگاه آلیانس آره‌نا، بایرن، حریف چلسی انگلیس در فینال لیگ قهرمانان اروپا، همچون بازی رفت بر اشتوتگارت غلبه کرد.
در این جدال یوپ هاینکس، مربی با تجربه سرخ‌پوشان به برخی از نفرات خود استراحت داد و در عوض از بازیکنانی همچون رافینیا، تیموچوک، کونتنتو، پرانچیج، اوسامی و اولیچ استفاده کرد. با این حال مونیخی‌ها در دقایق ۳۲ و ۹۰ توسط ماریو گومس و توماس مولر گلزنی کردند.
همچنین شالکه در آخرین دیدار خانگی فصل جاری خود توانست ۴ بر صفر هرتابرلین را شکست دهد. در این جدال که رائول گونزالس، مهاجم اسپانیایی صاحب نام آبی‌پوشان که در پایان فصل اقدام به ترک گیلزن‌کرشن خواهد کرد، در جشن خانگی وداع خود در دقیقه ۸۴ گل سوم تیم تحت امر هوب استیوونس را به ثمر رساند.
کلاس یان هونتلار ۳۱ و ۸۷ و لوئیس هولت‌بی ۷۲ دیگر گل‌های شالکه را مقابل برلینی‌ها به ثمر رساندند.
در دیداری دیگر ولفسبورگ ۳ بر یک وردربرمن را شکست داد. در  این جدال ولفسبورگی‌ها که اشکان دژاگه، لژیونر ایرانی را تا دقیقه ۲۳ در اختیار داشتند، در حضور ۳۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه فولکس واگن آره‌نا توسط حسن سالی‌حمیدزیچ ۴۰ و پاتریک هلمس ۶۷ و ۸۹ گلزنی کردند.
در مقابل مارکوس روزن‌برگ در دقیقه ۴۵ زننده تک گل برمنی‌ها بود.

سایر نتایج:
بایرلورکوزن یک – هانوفر صفر
گل‌:‌اشتفان کیسلینگ ۷۶
بورسیامونشن‌گلادباخ صفر- آگسبورگ صفر
هامبورگ صفر- ماینس صفر
فرایبورگ ۴- اف.ث.کلن یک
گل‌ها: موجدا ۳۶، گوئده ۵۴، کالیگوری ۸۵ و فرایس ۸۹ برای فرایبورگ ، پودولوسکی ۴۸ برای اف.ث.کلن
هوفن‌هایم ۲- نورنبرگ ۳
گل‌ها: بک ۲۳، برافهاید ۸۸ برای هوفن‌هایم، پکهارت۱۰، ۷۱ و دیداوی ۴۵ برای نورنبرگ
با انجام این پیکارها ۴ سهمیه ژرمن‌ها در لیگ قهرمانان اروپا مشخص شدند. بر این اساس بورسیادورتموند، بایرن‌مونیخ ،  شالکه  و بورسیامونشن‌گلادباخ به ترتیب با ۷۸، ۷۰، ۶۱ و ۵۷ امتیاز در فاصله یک هفته تا پایان فصل، صعود خود را به مهمترین رقابت‌های باشگاهی قاره سبز محرز کردند.
البته دورتموند ، بایرن و شالکه به صورت مستقیم و گلادباخ از طریق پیکارهای انتخابی راه یافتند.
در پایین جدول نیز کایزرس‌لاترن به عنوان تیم هجدهم سقوطش به دسته دوم قطعی شده است. در هفته پایانی مشخص خواهد شد از بین کلن و هرتابرلین کدامیک به عنوان دومین تیم سقوط کرده به دسته دوم خواهد بود و دیگری مجبور به شرکت در مسابقه پلی‌آف(انتخابی) با تیم سوم دسته دوم برای بقا در دسته اول خواهد شد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.