حضور پررنگ گوشی‌های قاچاق در بازار

۰۸م آذر ، موبنا- یک کارشناس حوزه بازار تلفن همراه با اشاره به گستردگی قاچاق این کالای ارتباطی طی ماه های اخیر گفت: نمایش گوشی های گارانتی دار در ویترین مغازه ها نسبت به مدت مشابه سال قبل به طور چشمگیری کاهش یافته است.

سعید کبیریاظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون گستردگی واردات غیرقانونی انواع گوشی های موبایل در سطح کشور جایی برای نمایش گوشی های رسمی باقی نگذاشته است.

وی افزود: نوسانات نرخ ارز از چند ماه قبل تا کنون سبب شد تا فعالان قانونی واردات خود را به طور چشمگیری در سطح کشور کاهش دهند به سبب همین امر نیز عرضه این گوشی ها در بازار کاهش یافت.

این فعال بازار با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد از سهم بازار به گوشی هایی اختصاص یافته که از مبادی غیرقانونی وارد کشور می گردد، گفت: تنها حدود ۲۰ درصد از سهم بازار به کالاهای رسمی اختصاص یافته است.

این کارشناسان بازار معتقد است که فرازونشیب های بازار تلفن همراه از چند ماه قبل تا کنون سبب کاهش فعالیت واردکنندکان رسمی شد و این در حالی است که فعالیت قاچاقچیان همچنان به قوت خود ادامه دارد.

در همین حال یکی دیگر از دست اندرکاران بازار تلفن همراه معتقد است که با ارزیابی بازار تلفن همراه طی چند ماه قبل، سود چندانی از آن واردکنندگان رسمی نمی شد چرا با پرداخته میزان تعرفه وارداتی، عوارض جانبی و همچنین نوسانات پی درپی ارز نمایندگان قانونی متضرر این بازار بودند.

وی با اشاره به حمایت دولت از واردکنندگان قانونی گفت: تنها دولت و نهادهای مربوطه می توانند به حمایت از فعالان قانونی بپردازند چرا که با درنظر گرفتن تسهیلات خاص برای این گروه؛ می توان شاهد افزایش واردات گوشی های گارانتی دار به کشور باشیم که این امر نیز به نفع مصرف کنندگان است.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.