حضور کارگردان تایتانیک و آواتار در تصویربرداری مسابقات ورزشی/ جیمز کامرون: از چینی‌ها یاد بگیریم

دوشنبه, ۲۷ شهریور ساعت ۲۱:۲۸ کافه سینما

فرستادن به ایمیل چاپ

+ ۴

+ ۰

کافه‌سینما- شبکه تلویزیونی «SKY SPORTS» قرار است با همکاری جیمز کامرون، کارگردان نامدار سینما مسابقات گلف «رایدر کاپ» را به صورت سه‌بعدی پخش کند.

این تورنمنت اواخر ماه جاری در «ایلینویز» آمریکا برگزار می‌شود. علاوه بر این برنامه ۳۰ ساعته که محصول مشترک اسکای اسپرتز و «CPG» (شرکت کامرون) است، شبکه «NBC» هم مسابقات را به صورت دوبعدی پخش می‌کند. برای پخش این برنامه از ۲۶ دوربین سه‌بعدی استفاده می‌شود. جان کاسی، کارگردان شبکه اسکای گفت: «با توجه به زمان کمی که داریم، برایمان سخت بود که دوربین‌های زیادی به دوربین‌های حاضر در زمین اضافه کنیم. من و وینس پیس (یکی از دو رئیس CPG) مدت زیادی را صرف تست فیلمبرداری کردیم. قبلاً هم چنین تجربه‌ای در مسترز ۲۰۱۱ آمریکا (با همکاری CPG و شبکه ورزشی CBS) شده بود. ولی این اولین تجربه ما در تورنمنت‌های مهم جهانی است». جیمز کامرون که دیگر رئیس شرکت CPG است، از بی‌علاقگی شرکت‌های اروپایی و آمریکایی به پخش سه‌بعدی مسابقات انتقاد کرد و گفت: «نکته طنزآمیز این است که ما سخت‌ترین کارها را در تکنولوژی سه‌بعدی – جلوه‌های ویژه سینمایی و دوربین‌های چندمنظوره غول‌آسا – انجام می‌دهیم، شرکت‌های پخش باید بالاترین سطح کار را ارائه دهند و تصویربرداری سه‌بعدی چیزی است که ارزش امتحانش را دارد ولی من نمی‌دانم چرا آن‌ها این کار را نمی‌کنند».

کارگردان فیلم‌های تایتانیک و آواتار از چین به عنوان کلید رشد پخش سه‌بعدی نام برد: «ما با دولت مرکزی، مسئولان استان‌ها و پخش‌کننده‌های منطقه‌ای در چین صحبت کردیم. آن‌ها خیلی سریع واکنش نشان دادند و پخش سه‌بعدی در این کشور به سرعت در حال پیشرفت است. آن‌ها دوست دارند هویت‌شان به عنوان یک قدرت مهم اقتصادی تثبیت شود و تکنولوژی سه‌بعدی بخشی از این قضیه است. آن‌ها این تکنولوژی را می‌خواهند و بخش‌های مرتبط در حکومت هم همکاری خوبی در این زمینه دارند. به نظرم ما می‌توانیم عملکردی مشابه آن‌ها در اروپا و آمریکای شمالی داشته باشیم. تکنولوژی سه‌بعدی یک بازار بکر است و می‌توان از علاقه مردم به دیدن تصاویر فوق‌العاده به خوبی استفاده کرد». کامرون چند سال پیش با ساخت فیلم سه‌بعدی آواتار سر و صدای زیادی کرد. حالا او فرصت پیدا کرده تا در یک تورنمنت مهم ورزشی، توانایی‌های خودش در عرصه هنر و تکنولوژی را به نمایش بگذارد.

خبر ورزشی

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان


کافه سینما-آخرین اخبار و یادداشت های سینمای ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.