حضور ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در جشنواره زیست فناوری

۲۷م دیماه ،

به گفته ی رئیس توسعه ستاد زیست فناوری، در دوره قبل، این جشنواره میزبان ۶۰ شرکت دانش بنیان جهت عرضه محصولات بود که این رقم امسال به ۱۲۰ شرکت ارتقا یافت.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ عباس صاحب قدم لطفی، رئیس توسعه ستاد و زیست فناوری در مراسم اختتامیه دومین جشنواره زیست فناوری ایران گفت: امسال در حالی که کشور با مشکلات اقتصادی روبرو بوده است، اما استقبال خوبی از جشنواره به عمل آمد به طوری که ما شاهد رشد۱۰۰ درصدی این جشنواره بودیم.

وی افزود: دوره قبل، ۶۰ شرکت  دانش بنیان محصولات خود را ارائه داده بودند که این میزان امسال به ۱۲۰ شرکت که ۳۰ شرکت آن از مراکز رشد و پارک های علم و فناوری بود ارتقا یافته است.

لطفی تصریح کرد: ۱۲ شرکت خارجی از کشورهای هند، روسیه، آلمان، اسپانیا و لبنان نیز حضور یافته اند که البته قابلیت سرمایه گذاری مشترک را نیز دارا می باشند.

وی به بیان برنامه های این نمایشگاه پرداخت و گفت: در کنار این نمایشگاه، دومین اجلاس دبیران زیست فناوری با حضور دبیران زیست شناسی برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: همچنین باشگاه دانش آموزی نیز در نمایشگاه فعال است که امکان بازدید از نمایشگاه و کارگاه های آموزشی برای این عزیزان فراهم گردیده است.

وی از برگزاری هنر و زیست فناوری در حوزه زیست فناوری نیز خبر داد.

لطفی اظهار امیدواری کرد که این نمایشگاه در سال های آتی شاهد رتبه های بهتری از اقتصاد مبتنی بر زیست فناوری باشد.

لازم به ذکر است پنج شنبه ۲۸ دی ماه نیز ۶ محصول ویژه زیست فناوری با حضور رئیس جمهور افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.