حضور ۱۳۰ تیم پلیس راه در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌شرقی

حضور ۱۳۰ تیم پلیس راه در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌شرقی

عصرخودرو : فرمانده پلیس راه استان آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۳۰ تیم پلیس راه همزمان با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی در محورهای مواصلاتی استان حضور دارند.

به نقل از پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ حسن فرجی ” در تشریح خبر فوق گفت: ۱۳۰ تیم در قالب پلیس راه‌های آذربایجان‌شرقی برای سفر ایمن مسافران تابستانی تلاش خواهند کرد.
 وی افزود: از این تعداد اکیپ ۱۱۰ تیم در قالب کنترل شبانه‌روزی و ۲۰ اکیپ نامحسوس در محورهای اصلی استان به طور شبانه روز و برای ارائه خدمات ترافیکی، تامین و پوشش ترافیک راه‌ها در دو مرحله از سفرهای تابستانی در تیر و شهریور بر تمام جاده‌های استان اشرافیت داشته و خواهند داشت.
 سرهنگ فرجی اضافه کرد: ۱۵۰ نفر نیروی پیاده پلیسی نیز به عنوان نیروی کمکی همزمان با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی در نقاط حادثه‌خیز استان مستقر شده‌اند.
 وی با اشاره به اقدامات مجموعه تحت مدیریتش برای آسان و ایمن کردن سفرهای هموطنان، گفت: همکاری با رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی به مسافران، نصب بنرهای هشداردهنده در اول راه‌های روستایی و تکمیل نواقص سامانه تابلوهای جاده‌ای توسط راه و شهرسازی از جمله اقدامات انجام شده برای تحقق این مهم بوده است.
رئیس پلیس راه‌ آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: کنترل محسوس، نظارت بر عملکرد رانندگان و کنترل ناوگان مسافربری، کنترل نامحسوس رانندگان با حضور ماموران پلیس راه در وسائل نقلیه در قالب مسافر و … از فعالیت‌های متمرکز پلیس راه در کنار سایر فعالیت‌ها است.
 سرهنگ فرجی خواب‌آلودگی و خستگی، سرعت و سبقت غیرمجاز را دلیل عمده تصادفات عنوان کرد و گفت: رانندگان از نشستن پشت فرمان بدون استراحت لازم خودداری کنند و بعد از سه تا چهار ساعت رانندگی حتماً توقف کوتاه و رفع خستگی را در برنامه سفرهای خود قرار دهند.
 وی در عین حال وجود تمام امکانات و نیروها را در کنار مشارکت هموطنان موثر و مفید دانست و گفت: داشتن سفری ایمن و لذت‌بخش منوط به مشارکت و همراهی هموطنان و مسافران است و باید فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده درست و ایمن از وسایل نقلیه و مهمتر از آن فرهنگ رانندگی مورد توجه تمام هموطنان باشد.
 سرهگ فرجی در خاتمه از رانندگان خواست تا رانندگی با صبر و حوصله را در اولویت سفرهای خود قرار دهند و از سبقت‌های غیرمجاز اکیداً خوداری کنند.

شنبه ۱۱ شهریور   ۱۶:۴۲


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.