حفاری چاه‌های فاز ۱۴ پارس جنوبی آغاز می‌شود

حفازی ۲۲ حلقه چاه فاز ۱۴ میدان گازی پارس جنوبی از هفته دیگر آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، حمیدرضا شفیعی مکوند ـ مدیر پروژه حفاری فاز ۱۴ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران ـ گفت: تا هفت روز دیگر عملیات حفاری و تکمیل چاه ارزیابی این فاز به اتمام می‌رسد که با پایان گرفتن حفاری چاه ارزیابی، عملیات حفر ۲۲ حلقه چاه توسعه ای در این فاز آغاز خواهد شد.


وی افزود: برای توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی، ۴۴ حلقه چاه توصیفی و توسعه ای حفاری می شود که حفاری ۲۲ حلقه آن به عهده شرکت ملی حفاری ایران است و هم اکنون دو دستگاه حفاری این شرکت در این فاز گازی مستقر شده است.

مدیر پروژه حفاری فاز ۱۴ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: همزمان با پیشبرد عملیات حفاری در این فاز، حفر دومین حلقه چاه توصیفی نیز در این موقعیت در حال اجرا است و پیش بینی می شود تا دو ماه آینده به پایان برسد.

به گزارش ایسنا، فاز ۱۴ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب گاز ترش و ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی در دست اجراست. این فاز به روش تامین مالی فاینانس از محل منابع داخلی و اوراق مشارکت با برآورد مالی شش میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار از سوی کنسرسیومی متشکل از هشت شرکت پیمانکار و سازنده ایرانی در منطقه پارس ۲ ( پارس کنگان) و حوزه آب های مشترک ایران و قطر در دست اجراست.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.