حقایق جالبی دربارهٔ مو و ریزش مو

گردآوری شده توسط گروه بهداشت و سلامت ممتاز نیوز

ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ تارمو در طول یک روز کاملا” طبیعی است اما اگر بسیار موهایتان را شانه کنید و هنگام شستشو با شامپو بیش از حد پوست سرتان را ماساژ بدهید ممکن است روزانه موهای بیشتری از دست بدهید .

ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ تارمو در طول یک روز کاملا” طبیعی است اما اگر بسیار موهایتان را شانه کنید و هنگام شستشو با شامپو بیش از حد پوست سرتان را ماساژ بدهید ممکن است روزانه موهای بیشتری از دست بدهید . گاهی اوقات هم بخاطر تغییرات هورمونی بعد از زایمان و یا نزدیک شدن به دوران یائسگی ریزش موها بیشتر می گردد . علاوه براین ها ، وراثت ، داروها ، بعضی بیماریها و کمبود ویتامین نیز در نازکی و کلفتی موها و ریزش آنها بسیار موثر است .

هر انسان معمولی اگر موهایش قهوه ای باشد تقریبا” حدود ۱۱۰ هزار تار مو و اگر موهایش بلوند باشد حدود ۱۴۰ هزار تارمو دارد در حالیکه اشخاص مو مشکی حدود ۱۰۸ هزار تار مو دارند و اشخاص مو قرمز در حدود ۹۰ هزار تار مو دارند که با این حساب ریزش ۵۰ تا۱۰۰ تار مو در روز بسیار محسوس نیست .

معمولا” زنان تا سه ماه بعد از زایمان ریزش موی قابل توجهی را تجربه می کنند زیرا در دوران بارداری میزان ریزش موهای آنها مثل همیشه نیست و بسیار کمتر است . زیرا در دوران بارداری سطح استروژن در بدن زنان بالاست در نتیجه موها پرپشت تر می گردد. در این دوران رشد موها سریعتر نمی شود اما از آنجایی که موها کمتر از حد معمول می ریزد حجم موها بیشتر می گردد. اما این وضعیت موقتی است.

اگر ریزش موهای شما بسیار شدید است شاید بخاطر خشکی بیش از حد پوست سرتان باشد. خشکی پوست سر اگر درمان نشود می تواند سبب ریزش شدید مو شود. رنگ کردن مو نیز ممکن است در ریزش مو موثر باشد . اگر پوست سر شما به مواد شیمیایی موجود در رنگ مو واکنش بدی نشان دهد ممکن است ریزش موهای شما شدیدتر شود.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.