حقوق طراحان لباس رعایت نمی‌شود

گردآوری شده به همت گروه فرهنگ خبرگزاری ممتازنیوز

طراح لباس برگزیده نمایشگاه‌های مد و لباس:

طراح لباس جوان کشورمان گفت: در بعضی از نمایشگاه‌ها حقوق طراحان لباس به خوبی رعایت نمی‌شود.

مریم ملاشاهی؛ طراح لباس برگزیده دو دوره جشنواره مد و لباس فجر در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین دربارهٔ سوابق کاری خود گفت: از دوران کودکی به طراحی لباس و دوخت بسیار علاقه داشتم اما متاسفانه به سبب نگاه غیرجدی جامعه به طراحان دوخت و لباس در رشته ادبیات آغاز به تحصیل کردم.

وی در ادامه افزود: باید بگویم این علاقه به جایی رسید که در ادامه این رشته تحصیلی را رها کردم و به سراغ طراحی دوخت و لباس رفتم.

این هنرمند جوان افزود: خوشحال هستم بنیاد ملی مد و لباس با برگزاری جشنواره‌هایی در این راستا توانسته است نگاه اغلب اشخاص جامعه را به طراحان لباس تغییر بدهد و همچنین سلیقه مردم را به سمت و سوی تکنولوژی در حوزه مد و لباس و پوشاک هدایت کند.

ملاشاهی همچنین مطرح کرد: درست است که بنیاد برای برقراری تعامل میان طراحان لباس و اشخاص جامعه زحمت های بسیار کشیده است و تا حدودی نیز موفق بوده است اما نکته ای که  از یاد رفته و کمتر به آن توجه می گردد ایجاد امکانات برای طراحان لباس کشور است.

وی در ادامه اضافه کرد: معتقدم در بعضی از نمایشگاه‌ها حق طراحان لباس به خوبی رعایت نمی شود و بنیاد ملی مد و لباس باید یک کار فرهنگی ویژه‌ای برای طراحان لباس انجام دهد.

انتهای پیام/۶۲

 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.