حقوق مسلمانان پایمال شده/ سکوت مجامع بین المللی توجیهی ندارد

یک قاضی بین‌المللی گفت: عدم عضویت بسیاری از کشورهای اسلامی در کنوانسیون حقوق بین‌المللی کیفری موجب شده که آمریکا و اسرائیل بارها اسلام را مورد هتک حرمت قرار دهند.

ولی الله حسینی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تولید فیلم موهن آمریکایی اسرائیلی و توهین به مقدسات اسلام از سوی سازندگان این فیلم اظهار داشت: احترام به مقدسات و ادیان الهی یکی از مهمترین اصول رعایت حقوق ملت‌هاست و این در حالی است که آمریکا و اسرائیل تنها ادعای حفظ حرمت پیروان ادیان مختلف را مطرح می‌کنند.

این قاضی بین المللی ادامه داد: در طی سال‌های اخیر بارها شاهد هتک حرمت پیامبر اعظم(ص) و دین اسلام از سوی کشورهای استکباری بوده ایم و این موج همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: مسلمانان همواره حقوق پیروان سایر ادیان الهی را محترم شمرده‌اند و این در حالی است که مقدسات اسلام بارها مورد هجمه قرار گرفته است.

این حقوقدان با اشاره به دخالت‌های آمریکا در مورد عضویت ایران و بسیاری از کشورهای سالامی در کنوانسیون حقوق بین‌المللی کیفری اظهار داشت: عدم عضویت مسلمانان در این کنوانسیون موجب شده که اهانت‌ها از طریق دادگاه های بین المللی قابل پیگیری نباشد و هر از گاهی شاهد هتک حرمت و توهین به مقدسات اسلامی باشیم.

وی با انتقاد از ندیده گرفته شدن حقوق اقلیت‌های دینی دست به تولید این اثر موهن زدند و این در حالی است که به راحتی حقوق مسلمانان جهان را پایمال کردند.

این قاضی بین‌المللی خاطرنشان کرد: اهانت به مقدسات دینی در هیچ جای جهان قابل توجیه نیست و سکوت مجامع بین‌المللی هیچ مفهومی جز همنوایی با سازندگان این فیلم ندارد.

“انتهای پیام”/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.