حق ایران در پیگیری پرونده “ماجد الماجد” محفوظ است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

هانی‌زاده در واکنش به قتل عامل تروریستی سفارت ایران در لبنان:

یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه ایران باید طبق قوانین بین‌المللی یک هیئت را در جریان بازجویی از پرونده این تروریسم اعزام کند، گفت: این حق ایران است که از جزئیات مربوط به این اقدام تروریستی اطلاع پیدا کند.

“حسن هانی‌زاده”در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دستگیری و قتل عامل انفجار سفارت ایران در لبنان، گفت: جمهوری اسلامی ایران باید طبق قوانین بین‌المللی یک هیئت را در جریان بازجویی از این تروریست (ماجدالماجد) اعزام کند.

وی ادامه داد: این حق ایران است که از جزییات مربوط به این اقدام تروریستی اطلاع پیدا کند.

هانی‌زاده با بیان اینکه  سفارت خانه هر کشوری در هرجایی جزئی از آن سرزمین محسوب می‌شود، خاطرنشان‌کرد: در واقع این حادثه تروریستی اخیر، علیه خاک ایران صورت گرفته، بنابراین با توجه به قوانین بین‌المللی ایران باید در این بازجویی شرکت کند.

گفتنی است، “ماجد الماجد” تروریستی سعودی است که فرماندهی گروهک “عبدالله عزام در سرزمین شام” شاخه سازمان القاعده در لبنان را به عهده داشت.
 
الماجد، از اردوگاه عین‌الحلوه، اردوگاه آوارگان فلسطینی در شرق شهر صیدا در جنوب لبنان، به عنوان مقر اصلی خود بهره می‌برد و در ماه‌های اخیر، از اردوگاه عین‌الحلوه به سوریه منتقل شد تا با “ابومحمد‌الجولانی” فرمانده گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه بیعت کند.

 وی پیش از این، در القلمون واقع در ریف دمشق ساکن بود و “زهران علوش” فرمانده گروهک‌های موسوم به ارتش اسلام را همراهی می‌کرد اما از آنجا به اردوگاه عین‌الحلوه برگشته بود.
 
الماجد، از سال ۲۰۱۲ فرماندهی شاخه القاعده در سرزمین‌های شام و کنانه (مصر) را بر عهده گرفت.
 

برخی از منابع رسانه‌ای، گروهک‌های “گردان عبدالله عزام” را شاخه القاعده در خاورمیانه دانسته و تاکید کرده‌اند که این گروهک، نخستین بار در سال ۲۰۰۴ با به عهده گرفتن مسئولیت سه انفجار در پارک طافا و سواحل نویبع و شرم‌الشیخ در مصر، اعلام موجودیت کرد.
 
الماجد پس از آن چند عملیات تروریستی دیگر در لبنان انجام داد که مهم‌ترین آن‌ها دو انفجاری بود که سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت را هدف قرار داد و ۲۶ شهید برجای گذاشت که از میان آن‌ها می‌توان به شهید “ابراهیم انصاری” رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، همسر یکی از دیپلمات‌ها و همچنین فرمانده حفاظت سفارت و سه تن از نیروهایش اشاره کرد.

همچنین منابع امنیتی لبنان در مصاحبه با شبکه الجدید فاش کردند:”ماجد الماجد” در روند بازجویی خود اعتراف کرده است که خودرویی که در مقابل سفارت ایران در بیروت منفجر شده از منطقه “عین‌الحلوه” به این منطقه انتقال یافته است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.