حکمفرمایی تعادل در فرابورس

بورس

روز گذشته در بازار فرابورس ایران ۲۳ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۳۶۸ سهم به ارزش ۱۸۲ میلیارد و ۵۸۲ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت. در معاملات روز گذشته فرابورس ۴۳ میلیون حق‌تقدم کشتیرانی والفجر ۲ به صورت توافقی مبادله شد.

محبوبه مغانی/دنیای اقتصاد: ذوب‌آهن اصفهان نیز با معامله بیش از شش میلیون سهمی خود از بیشترین حجم معاملات در فرابورس برخوردار بود.

روز گذشته اوراق اجاره امید هم بیشترین ارزش معاملات فرابورس را به خود اختصاص داد. از سوی دیگر پالایش نفت شیراز نیز پس از انجام معامله بلوکی، روز گذشته با صف خرید ۶/۲ میلیون سهمی به کار خود پایان داد.

افزون بر این، قند شیروان قوچان و بجنورد هم در این روز به عنوان تک‌سهم قندی فرابورس با معامله ۲میلیونی خود در پایان معاملات فرابورس، نوسان ۵درصدی خود را حفظ کرد.

در همین حال، شمال شرق شاهرود نیز از دیگر نمادهای مورد توجه بازار بود که عرضه ۷/۱ میلیون سهمی صف خرید آن در روز سه‌شنبه ذوب نشد.

بازگشت «توریل» به بازار
روز گذشته نماد توکاریل پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده بازگشایی شد که در پی این امر معاملات پرحجمی را در نوسان‌های مثبت داشت. بیمه دی نیز روز گذشته معاملات خود را با نوسان ۵ درصدی پشت سر گذاشت.

روز گذشته تعداد ۱۱۰ میلیون حق تقدم استفاده نشده شرکت مجتمع سیمان غرب آسیا، بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت معامله شد. با توجه به اینکه این سهام حق‌تقدم استفاده نشده است، خریداران امکان فروش سهام خریداری شده را تا قبل از ثبت افزایش سرمایه شرکت ندارند. در روز سه‌شنبه قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز حدود ۱ درصد رشد داشت و در مرز ۵۸ تا ۵۹ هزار تومان مبادله شد.

این گزارش می‌افزاید: امروز بلوک‌های آ.س.پ باغمیشه و سپرده‌گذاری هم عرضه می‌شود.

در این حال، امروز ۶/۱ میلیون سهم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار به ارزش ۷/۱۰ میلیارد ریال دربازار فرابورس عرضه می‌شود. بر این اساس، تعداد ۶/۱ میلیون سهم معادل پنجاه و پنج صدم درصد از سهام شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به طور یکجا و به صورت نقد به قیمت پایه هر سهم ۶هزار و ۵۰۰ریال، از سوی شرکت کارگزاری حافظ در بازار فرابورس به فروش خواهد رسید.

10-01


اخبار بورس

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.