حل بحران سوریه بدون حضور ایران غیرممکن است

شوهانی با اشاره به برگزاری نشست مشورتی تهران درباره سوریه:

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به برگزاری نشست مشورتی تهران درباره سوریه گفت: برگزاری گفتگوهای فراگیر ملی در کنترل بحران سوریه موثر است لذا جمهوری اسلامی ایران نیز در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

احمد شوهانی نماینده مردم ایلام، شیروان، چرداول و ایوان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نشست مشورتی در تهران برای بررسی بحران سوریه گفت: جمهوری‌ اسلامی ایران یکی از کشورهای تاثیرگذار در منطقه بوده و نفوذ  کشورمان در  سوریه خیلی پررنگ‌تر از نفوذ دیگر  کشورهاست.

وی در ادامه با بیان اینکه کشورهای غربی نیز اذعان دارند که مسئله سوریه بدون حضور ایران حل نخواهد شد، تصریح کرد: آمریکا و کشورهای غربی تلاش بسیاری کردند تا نقش و میزان تاثیرگذاری ایران را در حل بحران سوریه نادیده بگیرند اما استمرار بحران در سوریه نه تنها  ثابت کرد نتوانستند کاری از پیش ببرند بلکه  بیشتر به تنشهای این کشور دامن زدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه هدف از برگزاری نشست تهران مشورت برای کمک به مردم سوریه برای برون‌رفت از بحران کنونی است، افزود: برخلاف نظر کشورهای غربی و خصوصا آمریکا که می‌خواهند پروژه‌ لیبی در سوریه تکرار شود، جمهوری اسلامی ایران در صدد است برای بازگشت ثبات و آرامش به سوریه بحران این کشور به صورت مسالمت‌آمیز حل‌ و‌ فصل شود و در این راستا نیز از تمام تلاش‌های سازنده بین‌المللی و منطقه‌ای حمایت خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند نسبت به بحران سوریه منفعلانه عمل کند، اظهار داشت:‌ این نشست در راستای رایزنی با کشورهای منطقه است تا سوریه به آرامش و ثبات دست یابد.

گفتنی است نشستی مشورتی درباره سوریه با حضور تعدادی از کشورهایی که دارای مواضع اصولی و واقع‌بینانه در قبال تحولات این کشور هستند پنج‌شنبه هفته جاری در تهران برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.