حل بحران سوریه بدون حضور ایران منتفی است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: تمام تلاش های نماینده سازمان ملل متحد، برای حل بحران سوریه بدون حضور ایران با ناکامی مواجه است.

ابوتراب علیرضایی، کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران نقش موثری در حل بحران های منطقه خصوصا دو کشور سوریه و لبنان داشته است لذا تمام تلاش های نماینده های سازمان ملل و اتحادیه عرب با شکست مواجه خواهد شد چرا که عدم حضور ایران تمامی طرح های غرب را به بن بست کشانده است.

وی در ادامه اظهار داشت: همانطور که ایران در تحولات لبنان کاملا تاثیر گذار بوده در مسئله سوریه نیز قطعا نقش کلیدی دارد، به عنوان مثال در موضوع جنگ های ۳۳ روزه لبنان با اسرائیل همه مردم منطقه و کشورهای فرا منطقه ای اذعان داشتند که اگر ایران از لبنان حمایت نمی‌کرد قطعا لبنان شکست می خورد.

وی افزود: طرح کوفی عنان به سرعت انجام شدنی نیست و حتما باید طی یک زمان بندی منطقی انجام شود تا سوریه به طرف جنگ داخلی نرود چرا که طرفداران اسد در این کشور کم نیستند و دولت قانونی سوریه باید با یک رویکرد مردم پسند با یاری همسایه خود به حل مشکلات اقدام کند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: بدون حضور ایران در سوریه تلاش های آمریکا و کشورهای غربی با ناکامی مواجه خواهد شد./س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.