حل مشکل سوخت ایرلاین‌ها در سطح وزیران راه و نفت/ احتمال حل شدن دو روزه مشکل مالی

۱۸م دیماه ،

5-658.jpg

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اعلام این‌که مشکل سوخت شرکت‌های هواپیمایی در سطح وزیران راه و شهرسازی و نفت در حال بررسی است، گفت: هما قول داده تا دو روز آینده مشکل مالی خود را برای سوخت حل کند.

محمود رسولی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهٔ توقف فروش سوخت به شرکت‌های هواپیمایی و مسائل پیش آمده در فرودگاه‌های کشور گفت: شرکت‌های هواپیمایی نقدینگی لازم برای پرداخت بهای سوخت را ندارند و شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی نیز از دادن سوخت به ایرلاین‌ها اجتناب کرده است.

وی با بیان این‌که شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی تاکید دارد که تنها در مقابل وجه نقد به هواپیماها سوخت تحویل می‌دهد، گفت: این اختلاف بین شرکت‌های هواپیمایی و شرکت نفت است و شرکت فرودگاه‌های کشور از تبعات آن متضرر می‌شود.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور یادآور شد: شرکت فرودگاه‌های کشور بیش‌ترین مطالبات از ایرلاین‌ها را دارد، رقمی که بسیار بیشتر از بدهی ایرلاین‌ها به شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی است اما هیچ گاه برای حل مشکل خود مردم را سرگردان نمی‌کند.

رسولی‌نژاد خاطرنشان کرد: شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی مکانیسم خود را دارد و به روش خود مشکل را حل می‌کند.

وی با بیان این‌که هما قول داده است طی دو روز آینده مشکل مالی خود را دربارهٔ سوخت حل کند، افزود: شرکت‌های هواپیمایی ماهان و آسمان همچنان مشکل دارند که برای حل آن باید چاره‌جویی شود.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت:‌ در بعضی از فرودگاه‌ها همچون فرودگاه خراسان رضوی و کرمان، استاندارها وارد ماجرا شده و سعی کرده‌اند مشکل سوخت را حل کنند اما این روش مرسومی نیست و باید مساله به صورت ریشه‌ای حل شود.

رسولی‌نژاد از حل مشکل پیش‌ آمده مبنی بر تحویل ندادن سوخت به شرکت‌های هواپیمایی از سوی شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی در سطح وزیران خبر داد و گفت: وزیران راه و شهرسازی و نفت در حال بررسی موضوع می باشند تا راه حلی برای آن پیدا کنند.

وی در پایان از مردم خواست طی دو سه روز آینده قبل از حرکت به سمت فرودگاه‌ برای پرواز با اطلاعات پرواز تماس بگیرند تا از برقراری پرواز مورد نظر مطمئن شوند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.