حماس دخالت های واشنگتن در امور داخلی فلسطین را محکوم کرد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهووا، ‘فوزی برهوم’ سخنگوی جنبش حماس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: اقدام آمریکا به تعیین هماهنگ کننده جدید امنیتی به منزله مداخله آشکار در امور فلسطین و باج خواهی از مسئولان در کرانه باختری رود اردن است.

اظهارات برهوم در رابطه با مسولان کرانه باختری به مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین اشاره داشت.

برهوم در همین خصوص تصریح کرد، هدف از این اقدام آمریکا ایجاد تروئیکای امنیتی جدیدی با حضور تشکیلات خودگردان ، آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

سخنگوی جنبش حماس در ادامه خاطر نشان کرد، واشنگتن توانایی خود را برای ادامه محافظت از امنیت رژیم صهیونیستی و تشدید تفرقه و شکاف بین فلسطینی ها و دورکردن تشکیلات خودگردان از وظایف ملی خود و تبدیل کردن آن به تشکیلاتی پلیسی و سرکوبگر و ابزاری در دست اشغالگران، به اثبات رسانده است.

به گفته سخنگوی حماس، اقدام جدید آمریکا واکنشی به موفقیت تلاش فلسطینی ها برای آشتی و خیزش اسلامی است که همگی به نفع آرمان فلسطین است.

برهوم از تشکیلات خودگردان فلسطینی خواست هر نوع هماهنگی امنیتی خطرناک با رژیم صهیونیستی را متوقف و به مسائل اصلی فلسطین و به نتیجه رساندن طرح آشتی و اقدام برای تدوین راهبردی ملی اولویت بدهد؛ راهبردی که از منافع ملت فلسطین حمایت کند و به فلسطینی ها توانایی مقابله با همه چالش ها از جمله باج خواهی رژیم صهیونیستی و آمریکا

از ملت فلسطین را بدهد.

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد هماهنگ کننده امنیتی جدیدی بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی تعیین کرده است. به این ترتیب دریادار پل پوشانگ جایگزین ژنرال مایکل مولر خواهد شد.

پوشانگ مسئول ساماندهی نیروهای امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطینی خواهد بود و در کنسولگری آمریکا در بیت المقدس مستقر خواهد شد.

**۲۰۱۶**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۴۷۰۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.