حمایت مرکز ملی فرش ایران از انجمن تجار فرش لبنان

حمایت مرکز ملی فرش ایران از انجمن تجار فرش لبنان

جام جم آنلاین: توافق نامه‌ای بین مرکز ملی فرش ایران و انجمن تجار فرش لبنان، مبنی بر تبدیل لبنان به پل صادراتی فرش دستباف برای غرب خاورمیانه و شمال آفریقا امضا شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران،در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران که در مرکز نمایشگاه بین المللی بیروت لبنان برگزار شد، توافق نامه حمایتی مرکز ملی فرش ایران با انجمن تجار فرش لبنان به امضا رسید.

رییس مرکز ملی فرش ایران ، وزیر اقتصاد و تجارت لبنان، سفیر جمهوری اسلامی در ایران و قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه حضور داشتند.

محمد باقر آقا علیخانی با اشاره به تعامل تجار فرش دستباف ایران و لبنان گفت: توافق نامه‌ای بین مرکز ملی فرش ایران و انجمن تجار فرش لبنان، مبنی بر تبدیل لبنان به پل صادراتی فرش دستباف برای غرب خاورمیانه و شمال آفریقا امضا شد.

وی در ادامه گفت: این توافق نامه بدین معنی است که مرکز ملی فرش ایران به تجار فرش دستباف در لبنان کمک می کند که به بازارهای سوریه، اردن، مصر، تونس و الجزایر راه پیدا کنند.

رییس مرکز ملی فرش ایران تصریح کرد: این کمک ها به صورت حمایت از اعزام هیئت های تجاری و برگزاری نمایشگاه ها در کشورهای یاد شده است.

آقاعلیخانی استقبال از این نمایشگاه را بسیار خوب توصیف کرد و اظهار داشت: تجار ایرانی فرش دستباف، آمادگی خود را برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی فرش دستباف اعلام کردند.

محسن حسن زاده، مشاور رییس مرکز ملی فرش ایران که در این سفر رییس مرکز را همراهی کرد در خصوص فضای فیزیکی موجود در نمایشگاه برای فرش دستباف گفت: غرفه های فرش دستباف در فضایی حدود ۵۰۰ متر مربع گستردگی دارند.

حسن زاده افزود: با توجه به علاقه خاص مردم لبنان به مردم ایران، روزانه بیش از ۱۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.

این نمایشگاه از ۲۴ تا ۲۸ خرداد برابر با (۱۳ تا ۱۷ ژوئن میلادی) برپا بود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.