حمایت نهادها و سازمانهای مختلف کشور از هنرمندان تجسمی ضروری است

به گزارش خبرنگار بخش تجسمی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛نشست رسانه‌ای ششمین جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان در حوزه هنری برگزار شد،مرتضی گودرزی دیباج،‌مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با اشاره به لزوم حمایت ارگان‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌های کشور برحمایت از هنرمندان جوان گفت:‌با برگزاری این جشنواره به صورت هر دو سال یکبار چهره‌های درخشان و قابل تاملی به عرصه‌ی فرهنگ و هنر کشور معرفی شده‌اند،اما متاسفانه کم لطفی‌ها و بی‌توجهی‌هایی نسبت به این افراد ایجاد شده است.
وی ادامه داد:‌انتظار داریم با معرفی این چهره‌ها از سوی جشنواره سازمان‌های دیگر در جذب این استعدادهای جوان اقدام کرده و امتیازهایی را در جهت پیشرفت کارشان به آنها اختصاص بدهند.
دبیاج تصریح کرد:حوزه هنری به عنوان نهادی که یکی از وظایف آن برگزاری این جشنواره است کار خود را انجام داده،اما بدون شک حمایت و پشتیبانی دیگر نهادها و ارگان‌های دیگر از این جشنواره و هنرمندان آن موجب رشد و تعالی فرهنگی و هنری کشور می‌شود.
مدیرمرکز هنرهای تجسمی با اشاره به این نکته که جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان یکی از اولین جشنواره‌های رسمی است که حوزه هنری اقدام به برگزاری آن کرده است،ادامه داد:ما در هردوره از جشنواره‌ هم شاهد رشد کمی هنرمندان و هم شاهد رشد کیفی آثار بوده‌ایم و جای افتخار دارد که بگوییم این جشنواره شاهد حضور هنرمندان جوانی بوده است که به لحاظ توان و قدرت هنری خود گاه از پیشکسوتان خود پیشی می‌گیرند.
دیباج درمورد موضوع جشنواره گفت:امسال به دلایل متعددی ازجمله بحث خطرات فرهنگی که بنیان‌های فرهنگی جامعه ما را به صورت آشکار و پنهان تهدید می‌کند در این جشنواره به موضوع خانواده از منظر دین اسلام توجه ویژه‌ای شده است.
مدیرمرکز هنرهای تجسمی در مورد یکی از بخش‌های جدید جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان خاطر نشان کرد:امسال بخش جدیدی را با نام ویدئو آرت و فتوآرت را با توجه به این که با بهره‌گیری از رسانه‌های جدید می‌توان حوزه خلاقیت هنرمندان را افزایش دهیم در سطح و زاویه‌ای کوچک آغاز کرده‌ایم و در دوره‌های بعدی آن را گسترش خواهیم داد.
در ادامه این مراسم اصغر کفشچیان مقدم دبیر هنری جشنواره گفت: جشنواره امسال در بخشهای نقاشی و طراحی،خط نقاشی یا نقاشی خط،کاریکاتور،پوستر،تصویرسازی حجم و بخش جدید ویدئوآرت و فتوآرت آماده‌ی دریافت آثار هنرمندان است.
وی ادامه داد:برای هر بخش ۵داور از نسل‌های مختلف و نگرش‌های متفاوت تعیین کرده‌ایم.
کفشچیان مقدم درمورد ویژگی‌ مهم جشنواره اظهار داشت:اهمیت این جشنواره به دلیل حضور جوانان با استعداد در آن است؛بنابراین شایسته است که نهادها و ارگان‌های دیگر دست یاری به حوزه هنری برای کشف و پرورش این استعدادها دهند.
وی ادامه داد:‌متاسفانه بخش حمایتی در کشور ما بسیار ضعیف است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند دفتری برای شناسایی استعدادها و حمایت از آنها ایجاد کند.
دبیر جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان تصریح کرد:کشور ما علی رغم آنکه فرهنگ وسیع اسلامی در آن جاری است؛دارای فرهنگهای بومی غنی است که یکی از اهداف این جشنواره پرداختن به این فرهنگ‌های بومی است.
وی عنوان کرد:‌جشنواره هنر جوان بهترین جشنواره در کل کشور است؛البته نه تنها از لحاظ سخت افزاری؛بلکه به لحاظ حضور هنرمندان با استعداد جوان در آن بنابراین حمایت از این جشنواره به رشد هنر در کشور منجر می‌شود.
وی در مورد بخش ویدئوآرت و فتوآرت در جشنواره گفت:‌ایجاد بخش ویدئوآرت و فتو آرت در جشنواره به منظور نمایش تجربه‌های جوانان در این حوزه بوده است./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.