حمایت هاشمی از کاندیدایی معتدل در انتخابات ریاست‌جمهوری/اصلاح‌طلبان بی‌برنامه برای انتخابات ریاست‌جمهوری

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: با شناختی که از هاشمی رفسنجانی دارم به نظرم وی در جریان انتخابات به طیف‌ و یا نامزدهایی به اصطلاح‌ معتدل و میانه‌رو نزدیک خواهد شد.

صادق زیبا‌کلام در گفتگو با خبرنگار  احزابممتازنیوز، مهمترین چالش اصلاح‌طلبان را عدم برنامه‌ریزی برای انتخابات ریاست جمهوری دانست و اظهار داشت: اصلاح‌طلبان طرح،‌ برنامه و دستورالعملی برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ندارند و برخی مواقع یکی از شخصیت‌های اصلاحات اظهار نظرهای مختلفی را می‌کند.

اصلاح‌طلبان برنامه‌ای برای انتخابت ریاست جمهوری ندارند

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: تا انتخابات ریاست ‌جمهوری آتی کمتر از ده ماه باقی‌مانده ولی اصلاح‌طلبان هنوز هیچ برنامه منسجم و روشنی ندارند.

وی گفت: دلیل بی‌برنامه بودن اصلاح‌طلبان نداشتن رهبر منسجمی است.

زیبا کلام افزود: اصلاح‌طلبی دارای مجموعه اهداف کوتاه مدت و بلند مدتی است که از جمله اهداف کوتاه مدت آن رفع ممنوعیت از احزاب و تشکل های سیاسی اصلاح‌طلبی همچون دفتر تحکیم وحدت، حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب است.

زیبا‌کلام ضمن مطرح کردن سوالاتی از اصلاح‌طلبان اظهار داشت:‌ اصلاح‌طلبان باید از خود بپرسند که آیا شرکت در انتخابات به آنان کمک می‌کند که در جهت پیشبرد اهداف آزادی خواهانه حرکت کنند و یا اینکه در صورت شرکت نکردن در انتخابات اهدافشان محقق می‌شود.

عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم‌سیاسی دانشگاه تهران ادامه داد:‌ آیا اگر عارف یا عبدالله نوری و یا اسحاق‌جهانگیری یا محمد‌علی‌ نجفی کاندیدای اصلاحات شوند می‌توانند به تحقق اهداف اصلاح‌طلبان کمک کنند یا خیر.

رئیس جمهور آینده باید آشتی ملی را در کشور ایجاد کند

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: سوال که اکنون باید اصلاح‌طلبان از خود بپرسند این است که ما باید به دنبال انتخاب رئیس‌جمهوری باشیم که جامعه را به سمت آشتی و وحدت ملی سوق دهد یا خیر؟

گمشده جامعه، رقابت اصولگرایان و اصلاح طلبان نیست

زیبا کلام تاکید کرد: گشمده جامعه رقابت اصولگرایان و اصلاح‌طلبان نیست بلکه  بیش از هر مبحثی نیازمند آمدن رئیس‌جمهوری هستیم تا بتواند درجاتی از آشتی ملی، وحدت و ائتلاف را ایجاد کند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان شدت بیشتری پیدا کرده است، گفت: در شرایطی که فشارهای اقتصادی در کشور افزایش یافته ما باید به سمت انتخاب رئیس جمهوری پیش برویم که اعتدال، میانه روی و آشتی ملی را در کشور ایجاد کند.

زیبا کلام درباره اظهارات اخیر موسوی خوئینی‌ها مبنی بر اینکه هاشمی‌رفسنجانی از اصلاحات استفاده ابزاری می‌کند گفت: متاسفانه موسوی خوئینی‌ها به جای اینکه منافع و مصالح ملی و اصلاحات را در نظر بگیرد به دشمنی‌، کینه و رقابت‌های گذشته توجه می کند.

هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری از کاندیدایی میانه‌رو حمایت می‌کند

وی درباره اینکه هاشمی رفسنجانی در جریان انتخابات ریاست جمهوری به کدام طیف نزدیک می‌شود اظهار داشت:‌ با شناختی که از هاشمی رفسنجانی دارم به نظرم وی به جریانات و یا نامزدهای به اصطلاح معتدل و میانه رو نزدیک خواهد شد تا از این طریق وحدت ملی ایجاد شود.

“انتهای پیام”/س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.